دانلود جزوه تاریخ سیاسی و روابط بین المللی خاورمیانه ویرایش جدید

دانلود جزوه تاریخ سیاسی و روابط بین المللی خاورمیانه ویرایش جدید
نوع فایل
pdf+mp3
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه تاریخ سیاسی و روابط بین المللی خاورمیانه ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه تاریخ سیاسی و روابط بین المللی خاورمیانه ویرایش جدید (سال ۱۴۰۰) می باشد که در قالب pdf بهمراه فایل های صوتی با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه تاریخ سیاسی و روابط بین المللی خاورمیانه:

مقدمه:

مردم عرب تا قبل از فروپاشی امپراتوری عثمانی روابطی با کشورهای دیگر نداشتند و تمام روابط از طریق امپراتوری عثمانی صورت میگرفت. بنابراین وقتی جنگ جهانی اول تمام شد و اعراب به معاهده صلح ورسای دعوت شدند نتوانستند کاری از پیش ببرند به این خاطر که تجربه ای نداشتند و دولتی در این سرزمین ها شکل نگرفته بود. تازمان جنگ جهانی دوم عملا چیزی به نام روابط بین المللی به اصطلاح امروزی نداریم و فقط این کشورهای اروپایی هستند که این روابط را شکل میدهند و این کشورهای عربی چاره ای نداشتند جز
اینکه با کشورهای اروپایی کنار بیایند .هدف اصلی کشورهای اروپایی هم این بود که کشورهای عرب را تحت قیمومت و کنترل خودشان نگه دارند. لذا چیزی به عنوان دولت مدرن شکل نگرفته بود.

دیپلماسی امپراتوری عثمانی در قبال قدرتهای اروپایی:

امپراتوری عثمانی یک تازه وارد قرن نوزدهم به نظام دولتی اروپا محسوب می شد. تا زمان حکومت سلطان سلیم که از ۱۷۸۹ تا ۱۸۰۷ حکومت کرد روابط عثمانی با اروپا مبتنی بریک نظام یک جانبه بود. به این معنی که سفیران کشورهای اروپایی توسط امپراتوری عثمانی پذیرفته می شدند ولی امپراتوری عثمانی سفیری به کشورهای اروپایی ارسال نمیکرد. البته افرادی به عنوان مامور و تحت عنوان سفیر به صورت موقتی از جانب
امپراتوری به کشورهای اروپایی اعزام می شدند ولی سفارتخانه دائمی در هیچکدام از کشورهای اروپایی وجود نداشت. افرادی هم که به عنوان مامور سیاسی به کشورهای اروپایی می رفتند بعد از بازگشت به امپراتوری عثمانی عموما تحت تاثیر فرهنگ و پیشرفت غرب قرار می گرفتند.

مطالعه بیشتر