دانلود جامع ترین جزوه مهندسی ژنتیک ویرایش جدید

دانلود جامع ترین جزوه مهندسی ژنتیک ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
21mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,800 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه مهندسی ژنتیک ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جامع ترین جزوه مهندسی ژنتیک ویرایش جدید ( سال ۱۴۰۰) می باشد که در قالب pdf , ppt تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن دانلود جامع ترین جزوه مهندسی ژنتیک ویرایش جدید:

فصل اول

آشنایی با بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک و همسانه سازی

کلمه ی بیوتکنولوژی اولین بار به وسیله ی کارل ارکیی مهندس مجارستانی در سال ۱۹۱۹ به کار رفت.

بیوتکنولوژی به معنی کاربرد روشهای علمی و فنی در تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی باا کمک عوامل بیولوژیک مانند میکروارگانیسمهای یا تاخته های گیاهی و جانوری و آنزیمها و .DNA و…..می باشد. این محصول نهایی می تواند در کشاورزی صنایع غذایی دارویی پزشکی و ….کاربرد داشته باشد.

گستردگی کاربرد بیوتکنولوژی در قرن بیست و یکم به حدی است که اقتصادی بهداشتی درمانی محیط زیستی کشاورزیی صنعتی تغذیه و سایر جنبه های زندگی بشر را تحت تاثیر شگرف خود قرار داده است. به همین دلیل اندیشمندان جهان قرن بیست و یکم را قرن بیوتکنولوژی نامگذاری کرده اند.

در تقسیم بندی زمانی می توان سه دوره برای تکامل بیوتکنولوژی قائل شد

۱ -دوره تاریخی

در این دوره که بشر با استفاده ناخود آگاه از فرایندهای زیستی به تولید محصولات تخمیری مانند نانی مشروبات الکلیی لبنیاتی ترشی جاتی سرکه و غیره می پرداخت.
مصریها در حدود چهار هزار سال قبل با کمک مخمر ویا خمیر مایه نان می پختند.
در این دوران فرایندهای ساده و اولیه بیوتکنولوژی و بویژه تخمیر توسط انسان بکار گرفته می شد.

دوره میانی

در این دوره با استفاده آگاهانه از تکنیکهای تخمیر و کشت میکرو ارگانیسم ها و فرآیند های زیستی در محیطهای مناسبی در تولید آنتی بیوتیکهای آنزیمهای اجزاء مواد غذایی مواد شیمیایی آلی و سایر ترکیبات مبادرت ورزید.
این بخش از علم به نام میکرو بیولوژی صنعتی معروف می باشد و هم اکنون نیز روند استفاده از این فرایندها در زندگی انسان ادامه دارد.
مثال: تولید آنتی بیوتیک پنی سلین به روش بیوتکنولوژی توسط قارچ پنیسلیوم

مطالعه بیشتر