دانلود پاورپوینت Digital PCR

دانلود پاورپوینت Digital PCR
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت Digital PCR

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دو نمونه پاورپوینت درس آزمایشگاه ژنتیک مولکولی با عنوان Digital PCR می باشد که در قالب ppt در ۲۰ اسلاید تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت Digital PCR:

محتوای اسلاید ۲

PCR

Digital PCR یا dPCR روشی دقیق و بسیار حساس برای تعیین میزان DNA و یا RNA موجود در نمونه است. Digital PCR از لحاظ مواد اولیه موردنیاز برای واکنش و مرحله تکثیر اسیدنوکلئیک‌ها شبیه qPCR یا Real-time PCR می‌باشد؛ به این صورت که از روش تکثیر PCR استاندارد و متدهای تشخیصی مبتنی بر پروب‌های فلئورسنت استفاده می‌کند. با این تفاوت که می‌تواند میزان قطعی (و نه نسبی) نوکلئیک‌اسیدهای موجود در نمونه را آن هم بدون نیاز به منحنی‌های استاندارد و رفرنس‌ها به دست آورد. Real-time PCR نیاز به نرمالیزه‌کردن با کنترل‌ها (رفرنس‌ها و منحنی استاندارد) دارد و مقداری که به دست می‌آورد نسبی است. در Real-time PCR تغییرات در بازده فرایند تکثیر نیز می‌تواند نتایج آن را تحت تاثیر قرار دهد و این اتفاق در dPCR رخ نمی‌دهد.

محتوای اسلاید ۱۰

کاربرد تکینک Digital PCR

بیوپسی مایعات:

تهیه بیوپسی از مایعات، تستی غیرتهاجمی است که در خون بیمار، سلول‌های سرطانی در گردش (CTC=circulating tumor cells) و یا DNA خارج‌شده از آن‌ها (ctDNA= Circulating Tumor DNA) را مشخص می‌کند. استفاده از این تکینک برای تشخیص سرطان یا بررسی روند پیشرفت آن روز‌به‌روز در حال افزایش است. برخلاف تهیه بیوپسی بافتی از تومور، بیوپسی مایعات کمترین خطر را برای بیمار دارد و می‌تواند چندین بار به منظور اهداف تشخیصی و نیز بررسی روند بیماری، مورد استفاده قرار گیرد.

تنوع تعداد کپی (CNV= Copy Number Variation):

پژوهشگران تخمین می‌زنند که بیش از ۱۰ درصد ژنوم انسان از CNVهایی با اندازه بزرگ‌تر از یک کیلوباز، و ۳۰ درصد آن از CNVهای بزرگ‌تر از ۱۰۰ جفت‌باز تشکیل شده‌ است. برخی از CNVها به بیماری‌هایی مرتبط شده‌اند. این CNVها می‌توانند به صورت ارثی منتقل شوند و یا به صورت de novo ایجاد گردند. علاوه بر بیماری‌ها، وجود این توالی‌ها در ژن‌های حساس به دوز (dosage sensitive genes) با فنوتیپ و رفتارهای پیچیده‌ای در ارتباط است

مطالعه بیشتر