دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی حسین بشیریه‌

دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی حسین بشیریه‌
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی حسین بشیریه‌

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی حسین بشیریه‌ (از صفحه ۱۷ تا ۸۳ کتاب) با فرمت pdf در ۱۶ صفحه می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب جامعه شناسی سیاسی حسین بشیریه‌ (از صفحه ۱۷ تا ۸۳ کتاب)

کتاب جامعه شناسیی سیاسی دکتر حسین بشیریه یکی از مهم ترین کتاب ها در حوزه جامعه شناسی سیاسی به شمار می آید. این کتاب مهم از منابع بسیار مهم در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی و روابط بین الملل می باشد. در این کتاب ارتباط میان نیروهای اجتماعی با قدرت سیاسی مورد بررسی قرار گرفته است. اهمیت این کتاب در کنکور کارشناسی ارشد و دکتری ما را برآن داشته تا بخشی از این کتاب را به صورت نکته به نکته خلاصه نموده و در اختیار داوطلبین کنکوری قرار دهیم.

درباره کتاب جامعه‌شناسی سیاسی اثر حسین بشیریه

کتاب جامعه‌شناسی سیاسی با عنوان کامل «جامعه‌شناسی سیاسی: نقش نیروهای اجتماعی در زندگی سیاسی» اولین بار سال ۷۴ در ایران منتشر شد. انتشار ایران کتاب را نشر نی به عهده داشته است. این کتاب که به‌نوعی رویکرد دانشگاهی هم دارد تلاش کرده است جامعه‌شناسی سیاسی را به معنای دقیق از سایر شاخه‌های علوم سیاسی جدا کند. به گفته‌ی این نویسنده در این کتاب وظیفه‌ی اصلی جامعه‌شناسی سیاسی را بررسی روابط میان قدرت دولتی و گروه‌ها و نیروهای اجتماعی در نظر گرفته است و بر این اساس به بررسی مطالب مختلف پرداخته است.

مروری بر فصل‌های کتاب جامعه‌شناسی سیاسی

این کتاب با دیباچه‌ای آغازشده است و ۵ گفتار اصلی محتوای عمده‌ی کتاب را در برمی‌گیرد:

گفتار اول

در ارتباط با سرشت، پیشینه و تاریخچه جامعه‌شناسی سیاسی است.

گفتار دوم

مروری کلی بر الگوهای نظری جامعه‌شناسی سیاسی انجام می‌دهد.

گفتار سوم

که پیوستگی زیادی با گفتار دوم دارد الگویی کلی از جامعه‌شناسی سیاسی هم در سطح کلان و هم در سطح خرد ارائه داده است.

گفتار چهارم

هسته‌ی اصلی این کتاب است و نقش نیروهای اجتماعی عمده در زندگی سیاسی را بررسی کرده است. این بخش بیشتر از نگاه تاریخی مسائل را بررسی کرده است. به گفته‌ی نویسنده هدف این گفتار از کتاب تجزیه‌ی جامعه‌ سیاسی به نیروهای تشکیل‌دهنده‌ی آن است.

گفتار پنجم

کتاب درباره‌ی ترکیب نیروهای تشکیل‌دهنده‌ی جامعه سیاسی در رژیم‌های سیاسی مشخص و انواع مثالی جامعه سیاسی است.

مطالعه بیشتر