دانلود جامع ترین جزوه حقوق کار دکتر ابوالفضل رنجبری و بابک درویشی

دانلود جامع ترین جزوه حقوق کار دکتر ابوالفضل رنجبری و بابک درویشی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه حقوق کار دکتر ابوالفضل رنجبری و بابک درویشی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه حقوق کار دکتر ابوالفضل رنجبری و بابک درویشی با فرمت pdf در ۳۰ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جامع ترین جزوه حقوق کار دکتر ابوالفضل رنجبری و بابک درویشی

این جزوه حاوی مطالب اساسی و مبنایی حقوق کار بوده و مناسب دانشجویان کارشناسی ارشد- دکتری و کارشناسی می باشد. لازم به ذکر است عمده مطالب جزوه از کتاب حقوق کار دکتر ابوالفضل رنجبری و جزوه حقوق کار دکتر بابک درویشی است.

نام فایل: جزوه حقوق کار

تالیف: دکتر بابک درویشی _دکتر ابوالفضل رنجبری

تعداد صفحات: ۳۰ صفحه

فرمت فایل: PDF

حجم: ۱ مگابایت

قیمت: ۵۰۰۰ تومان

تعریف حقوق کار :

از حقوق کار که پیشتر حقوق صنعتی نامیده می شد و “ژرژسل” نام حقوق کارگری بدان داده است، تعاریف مختلفی بعمل آمده است لیکن از آنجا که مقصد ما رعایت ایجاز است، از نقل تعاریف مذکور خودداری و با عنایت به ویژگی ھای حقوق کار سعی می کنیم تعریفی کوتاه و گویا از حقوق کار ارائه کنیم.بسیار واضح است که نخستین ویژگی حقوق کار، حکومت آن بر روابط کارگر و کارفرما است. با الھام از تعریف کارگر در قانون کار می توان به ویژگی دیگر حقوق کار دست یافت و آن تبعیت و پیروی کارگر از کار فرما است.

تعریف :

حقوق کار، مقررات حاکم بر روابط کارگر و کارفرما است به نحوی که انجام کار به وسیله کارگر ھمراه با تبعیت او از کارفرما می باشد.

تاریخچه :

برای آنکه بدانیم حقوق کار از چه زمانی شکل گرفت باید نگاھی به دوران صنعتی یا قرن ھجدھم به بعد در اروپا داشت. البته منظور ما از حقوق کار مسلما حقوق کار مصطلح در عصر معاصر است؛ در غیر اینصورت روابط کار از پیشتر، بین انسانھا وجود داشت. در اسلام و سایر ادیان به حقوق کارگران پرداخته شده است.

از لحاظ تاریخی دو واقعه مسلم در قرن ١٨ که ما شاھد وقوعش ھستیم:

١ -رشد افکار آزادی خواھانه و لیبرالیستی
٢ -ماشینی شدن صنایع

مطالعه بیشتر