دانلود جامع ترین پاورپوینت نظام حسابداری بخش عمومی

دانلود جامع ترین پاورپوینت نظام حسابداری بخش عمومی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین پاورپوینت نظام حسابداری بخش عمومی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت نظام حسابداری بخش عمومی حسابداری مالیات بر ارزش افزوده _حسابداری دارایی‌های امانی _حسابداری تسعیر ارز در ۳۵ اسلاید قابل ویرایش آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت نظام حسابداری بخش عمومی

ماده ۳

ارزش افزوده در این قانون، تفاوت بین ارزش کالاها و خدمات عرضه شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری یا تحصیل شده در یک دوره معین میباشد.

ماده ۸ 

اشخاصی که به عرضه کالا و ارائه خدمت و واردات و صادرات آنها مبادرت می نمایند ،به عنوان مؤدی شناخته شده و مشمول مقررات این قانون خواهند بود.

ماده ۱۰

هر سال شمسی به چهار دوره مالیاتی سه ماهه، تقسیم می شود. در صورتی که شروع یا خاتمه فعالیت مؤدی در خلال یک دوره مالیاتی باشد، زمان فعالیت مؤدی طی دوره مربوط یک دوره مالیاتی تلقی میشود.

ماده ۱۷

مالیاتهایی که مؤدیان در موقع خرید کالا یا خدمت برای فعالیتهای اقتصادی خود به استناد صورتحسابهای صادره موضوع این قانون پرداخت نموده اند،حسب مورد از مالیاتهای وصول شده توسط آنهاکسر و یا به آنها مسترد میگردد.

طبق ماده (۲۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده، تمامی مودیان مشمول قانون موظفند در زمان مقرر نسبت به پرداخت مالیات و عوارض مذکور اقدام کنند و درصورت عدم پرداخت، مشمول جریمه ماده (۲۳) قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد.

حساب بانک مالیات و عوارض ارزش افزوده مطابق ماده (۷۶) قانون محاسبات عمومی کشور توسط اداره کل خزانه و یا خزانه معین استان‌ها افتتاح و کلیه وجوه دریافتی از محل مالیات و عوارض ارزش افزوده توسط دستگاه‌های اجرایی به این حساب واریز می‌گردد.

حالت های ممکن:

حالت اول

خرید کالا یا دریافت خدمات توسط واحد گزارشگر که مؤدی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده نباشد.

حالت دوم

فروش کالا یا ارایه خدمات توسط واحد گزارشگر که مؤدی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده باشد.

حالت سوم

خرید کالا یا دریافت خدمات به منظور فروش توسط واحد گزارشگر که مودی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

مطالعه بیشتر