پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک علیرضا کاکاوند

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک علیرضا کاکاوند
نوع فایل
ppt
حجم فایل
21mb
نویسنده
7,800 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک علیرضا کاکاوند

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک تالیف علیرضا کاکاوند با موضوع : اختلالات خواب در کودکی با فرمت ppt در ۲۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پاورپوینت فصل سیزدهم کتاب روانشناسی مرضی کودک علیرضا کاکاوند

این پاورپوینت در ۲۶ اسلاید طبق موارد زیر ارایه شده است:

مقدمه

وحشت زدگی شب

کابوس های شبانه

تاخیر در مراحل خواب

کودکان خواب آلوده

سندرم های وقفه تنفسی در خواب

حمله خواب

محتوای اسلاید ۲

مقدمه

خواب به گونه ای قابل ملاحظه در طول زندگی تغییر می کند و این تغییرات از مغز سرچشمه می گیرند. در حالی که سریعترین تغییرها در دوره ی نوزادی و اوایل دوره کودکی رخ می دهد ، ولی گام های سریع تغییر تا نوجوانی نیز ادامه می یابد. نوزادان خواب طولانی دارند که بیشتر آن را (حدود ۸۵ درصد)خواب مرحله رویا تشکیل می دهد . با افزایش سن ، مقدار خواب به طور اعم و مقدار خواب رویا به طور اخص کاهش می یابد ، به طوری که در یک سالگی حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد خواب را خواب رویا تشکیل می دهد که این نسبت تا آخر عمر تقریباً به همین مقدار باقی می ماند . اگر چه مقدار کلی خواب تا آخر عمر به آهستگی کاهش پیدا می کند .

محتوای اسلاید ۱۲

کابوس های شبانه

´کابوس ها فراوان ترین نوع نابهنجاری های خواب را تشکیل می دهند و بر اساس بروز مکرر خواب دیده های ترسناکی که زمینه بیداری کودک را فراهم می کنند ، مشخص می شوند . اگر چه بسیاری از افراد گاهگاهی دچار کابوس و یا خواب نامطلوبی می شوند که به بیداری آنها منجر می گردد اما این خواب دیده ها معمولاً نادر و کوتاه مدت هستند و مشکلاتی را در زمینه کنش وری بنهجار فرد ایجاد نمی کنند . با این حال در پاره ای از افراد ، کابوس ها به صورت مزمن در آمده ، درماندگی و ناراحتی شدیدی را ایجاد می کنند و چون ممکن است از سویی ، ترس از خوابیدن را در فرد به وجود آورند و از سوی دیگر به قطع مکرر خواب منجر می گردند در بیشتر مواقع ، اختلال بی خوابی را به دنبال دارند.

مطالعه بیشتر