جامع ترین مقاله درس مبانی کشاورزی پایدار

جامع ترین مقاله درس مبانی کشاورزی پایدار
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

جامع ترین مقاله درس مبانی کشاورزی پایدار

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین مقاله درس مبانی کشاورزی پایدار با عنوان ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﯿﺎه ﭘﻮﺷﺸﯽ و ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺧﺎک ورزی ﺑﺮ ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ ﺧﺎک و ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﯿﺐ زﻣﯿﻨﯽ می باشد که با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید با قابلیت ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن مقاله درس مبانی کشاورزی پایدار

چکیده

سابقه و هدف: روش های صحیح خاک ورزی و کاشت گیاهان پوششی از جمله مؤلفه های اساسی نظام کشاورزی پایدار هستند که نقش مهمی را در پایداری نظام های تولید محصولات کشاورزی ایفا می کنند .روش های خاک ورزی حداقل و بدون خاک ورزی که معمولاً بیش از ۳۰ درصد بقایای گیاهی را بر سطح خاک بجای می گذارند به منظور کاهش فرسایش خاک، بهبود خصوصیات فیزیکی و بیولوژیکی خاک، بهبود راندمان مصرف و افزایش نفوذ آب کاربرد دارند.این پژوهش با هدف، بررسی تأثیر سیستم های مختلف خاک ورزی و نوع گیاه پوششی بر خصوصیات خاک، عملکرد و اجزای عملکرد سیب زمینی مورد بررسی قرار گرفت.

مواد و روش ها :

این آزمایش به صورت کرت های خرد شده در قالب طرح پایه بلوک های کامل تصادفی با سه تکرار در مزرعه پژوهشی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا واقع در روستای دستجرد در سال۱۳۹۱ اجرا گردید.

تیمارها:

عامل اصلی :

سه شیوه خاک ورزی در سه سطح (خاک ورزی متداول، خاک ورزی حداقل و بدون خاک ورزی)

و عامل فرعی:

نیز شامل گیاه پوششی در سه سطح ( گیاه پوششی جوHordeum vulgare و Vicia villosa ماشک و بدون گیاه پوششی (تیمار شاهد)) بود.

بعد از عملیات آماده سازی زمین، گیاهان پوششی جو و ماشک در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ کاشته شدند. بذر پوششی جو رقم استار به میزان ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار و ماشک توده محلی به میزان ۸۰کیلوگرم در هکتار، به صورت دست پاش در دو جهت عمود بر هم در سطح زمین به صورت یکنواخت پخش و سپس به وسیله هرس دندانه دار با خاک مخلوط شد. در کرت های بدون خاک ورزی، بعد از ایجاد جوی و پشته هایی با فاصله ۷۵ سانتی متر در سطح زمین، اقدام به پاشیدن بذرگیاهان پوششی شد. تراکم گیاه پوششی جو و ماشک به ترتیب ۳۵۰ و ۲۰۰ بوته در مترمربع بود….

مطالعه بیشتر