دانلود جزوه اصول سرپرستی و سرپرستی سازمان

دانلود جزوه اصول سرپرستی و سرپرستی سازمان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه اصول سرپرستی و سرپرستی سازمان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه اصول سرپرستی و سرپرستی سازمان بهمراه نمونه سوالات می باشد که با فرمت pdf تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه اصول سرپرستی و سرپرستی سازمان:

فصل اول

سازمان چیست؟

جوامع امروزی را جوامع سازمانی می نامند زیرا دراین جوامع انسان ها هر جایی که زندگی میکنند و هرکاری انجام دهند با سازمانهای مختلف در ارتباط اند و سازمانها بخشی از زندگی روزانه همه مردم را تشکیل داده است.

وجوه اشتراک سازمانها

سازمانها از ابعاد مختلفی با هم متفاوت اند.برخی مانند نیروهای مسلح,وزارت خانه ها و سازمانهای بزرگ دولتی و شهرداریها,هزاران نیروی انسانی و میلیونها تومان سرمایه و امکانات در اختیار دارند و اهداف بسیار وسیعی را دنبال می کنند ,وبرخی مانند بسیاری
از شرکتهای خصوصی ,تیمهای ورزشی,انجمن های تخصصی و مانند آنها با عده کمی از افراد و منابع مالی محدود تر برای نیل به اهدافی خاص تشکیل شده اند.بعضی از شرکتها به صورت رسمی و از طریق قانون ایجاد شده اند مانند شرکتهای بزرگ , و برخی به طور غیر رسمی بر اساس تصمیم های شخصی سازمان یافته اند ,مانند تیم فوتبال محلی. همه سازمانها اعم از رسمی و غیررسمی ,کوچک و بزرگ، وجز آن دارای عوامل مشترکی به شرح ذیل هستند:

۱-هدف یا منظور:روشن ترین عامل برای تشکیل هر سازمانی اهداف آن سازمان است بدون هدف هیچ سازمانی دلیل بر وجودخود نمی یابد.هدفها متفاوتند.پیروز در بازیهای قهرمانی، تولید یک محصول,اجرای یک خدمت و مانند آنها….

مطالعه بیشتر