دانلود خلاصه کتاب مبانی و اصول سرپرستی سید محمد سلجوقی

دانلود خلاصه کتاب مبانی و اصول سرپرستی سید محمد سلجوقی
نوع فایل
word
حجم فایل
193kb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان
به زودی ...

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب مبانی و اصول سرپرستی سید محمد سلجوقی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی و اصول سرپرستی دوره های کاردانی و کارشناسی سید محمد سلجوقی ویرایش جدید می باشد که با فرمت word در ۵۵ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

مباحث خلاصه کتاب مبانی و اصول سرپرستی:

فصل اول :کلیات و مفاهیم سرپرستی و سازمان

فصل دوم :کارکردها و اصول مدیریت و سرپرستی

فصل سوم :قدمت و سیر تحول مدیریت

فصل چهارم :بهبود و روش کار

فصل پنجم:نقش سرپرستان در روابط کار

فصل ششم :پیشینه بهداشت و ایمنی کار

فصل هفتم :قوانین و مقررات کار و کارگری

بخشی از متن فایل :

فصل اول

کلیات و مفاهیم سرپرستی و سازمان

سازمان ها از زمان تولد و شکل گیری اولین کانون و سازمان اجتماعی به نام خانواده براساس ضرورتهای زندگی اجتماعی و لزوم مساعدت افراد با یکدیگر جهت رفع نیازها و بدست آوردن خدمات ، بسته به نوع نیاز و همکاری شکل گرفتند و این گرایش به همکاری و انجام کار گروهی باعث پیدایش شیوه های منظم کار گروهی ،تابع قاعده ، نظم و ترتیب خاص و پیدایش سازمان های اجتماعی گردید.

سازمان اجتماعی:

سازمان اجتماعی بر باورها ، ارزش ها و روابط اجتماعی مشترکی که در پی همکاری و همزیستی تعدادی افراد جامعه بوجود می آید اطلاق می گردد.

ارکان سازمان :

هر سازمان اجتماعی جهت بقا و پایداری و عدم ابتلا به آنتروپی باید دارای پنج رکن : هدف ، کار گروهی ، استمرار زمانی ، تفکیک وظایف و فعالیت براساس عقل و منطق باشد.

سازمان:

می توان سازمان را نهاد یا تشکیلاتی که در آن گروهی از افراد به گونه ای منسجم بصورت مستمر جهت تحقق هدفی خاص فعالیت می کنند تعریف نمود.

انواع سازمان ها :

سازمان ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

الف : سازمان رسمی

ب : سازمان غیر رسمی

سازمان رسمی :

سازمانی است که بر مبنای موازین قانونی و بطور رسمی با شرایط ذیل ایجاد شده است.

۱ –تعداد مشاغل در آن مشخص و براساس چارت سازمانی آرایش داده شده اند.

۲ – حدود وظایف و اختیارات و چگونگی انجام آن از پیش تعیین شده است.

۳ – نوع مشاغل و محل آنها در سازمان مشخص است.

۴ – ارتباطات بین مشاغل و پرسنل کاملاً رسمی است.

۵ – قدرت اداری و مسئولیت هر فرد تعیین گردیده است.

مطالعه بیشتر