دانلود فقه جامع بانوان با فرمت word

دانلود فقه جامع بانوان با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فقه جامع بانوان با فرمت word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین فایل ورد فقه جامع بانوان با فرمت word می باشد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

فقه جامع بانوان یکی از منابع فقهی است که بیشتر به احکام متعلق به با بانوان پرداخته و در هر باب و بحثی، مذاهب و فتاوای أئمه را پیرامون آن …

بخشی از فایل:

طهارت:

تعریف آن

جمهور اهل لغت گویند: وضوء و طهور با ضم اول هر دو کلمه، عبارت از عملی است که وضو نامیده می‌شود، و وضوء و طهور با فتح اول هر دو کلمه، عبارت از آبی است که برای وضو و پاکیزگی انجام می‌گیرد. وضو و طهارت است، و اصل واژۀ وضوء از وضاءت گرفته شده که به معنی زیبایی و نظافت است. وضو برای نماز از آن جهت وضو نامیده می‌شود چون شخص وضوگیرنده را نظیف و زیبا می‌نماید. طهارت نیز در اصل پاکیزگی و خود تمیز نگه‌داشتن است. لفظ غسل با فتح غین عبارت از آبی است که وسیله غسل است ولی با ضم و فتح غین، به کاری گفته می‌شود که برای غسل انجام می‌گیرد.

۲- حکم طهارت

پاکیزگی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دین اسلام بوده و مراد از آن نظافت و پاکیزگی زن مسلمان از حیث ظاهر و باطن است، و زن مسلمان را به پاک نمودن قلب از شرک و کینه و عداوت فرا می‌خواند، خدای متعال می‌فرماید:

﴿یَوۡمَ لَا یَنفَعُ مَالٞ وَلَا بَنُونَ ٨٨ إِلَّا مَنۡ أَتَى ٱللَّهَ بِقَلۡبٖ سَلِیمٖ ٨٩﴾ [الشعراء: ۸۸].

«قیامت روزی است که سامان و فرزندان نفعی نرسانند مگر آن‌کس که با دلی پاکیزه (از شرک) به محضر خدا آید».

می‌فرماید:

﴿وَقُل لِّعِبَادِی یَقُولُواْ ٱلَّتِی هِیَ أَحۡسَنُ﴾ [الإسراء: ۵۳].

«(ای محمد!) بندگان مرا بگوی که یکدیگر را سخن نیکو گویند…»

همچنین زن مسلمان را به پاک نگه‌داشتن اعضایش از معاصی فرا می‌خواند و می‌فرماید:

﴿…إِنَّ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡبَصَرَ وَٱلۡفُؤَادَ کُلُّ أُوْلَٰٓئِکَ کَانَ عَنۡهُ مَسۡ‍ُٔولٗا ٣۶﴾ [الإسراء: ۳۶].

«بی‌گمان گوش و چشم و دل همه مورد پرس‌وجوی از آن قرار می‌گیرد».

چنانچه برخواهر مسلمان واجب می‌گرداند قبل از این‌که داخل نماز شود تن و جامه و جای نماز را از نجاسات ظاهری پاک نماید، تا بدان وسیله اشاره‌ای به پاکیزگی قلبی و دوام بر آن باشد.

مطالعه بیشتر