دانلود جزوه کتاب درآمدی بر حقوق جزای عمومی جلد اول غلامحسین الهام

دانلود جزوه کتاب درآمدی بر حقوق جزای عمومی جلد اول غلامحسین الهام
نوع فایل
pdf
حجم فایل
11mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه کتاب درآمدی بر حقوق جزای عمومی جلد اول غلامحسین الهام، محسن برهانی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه کتاب درآمدی بر حقوق جزای عمومی جلد اول : جرم و مجرم نوشته غلامحسین الهام، محسن برهانی شامل بخش اول کتاب بهمراه جزوه تایپ شده در ۲۴ صفحه با فرمت pdf می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه کتاب درآمدی بر حقوق جزای عمومی :

جرم و عناصر یا ارکان تشکیل دهنده آن

تعریف جرم:

طبق ماده ۲ قانون مجازات اسلامی:

هر رفتاری اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب می شود. پس ملاک جرم شناختن یک رفتار را مقرر شدن مجازات برای آن می داند لذا چون مجازات دارد، جرم است و به همین دلیل رفتار اعم از فعل یا ترک فعل که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است جرم محسوب میشود.

تقسیم بندی قانون مجازات به موجب ماده ۱ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ ،قانون مجازات اسلامی بر ۴ قسمت تقسیم می شود:

۱ -جرایم

۲-مجازات های حدود،قصاص،دیات،تعزیرات

۳-اقدامات تامینی و تربیتی

۴-شرایط و موانع مسئولیت کیفری

دانلود جزوه کتاب درآمدی بر حقوق جزای عمومی

همانطور که در بالا جرم قسمت اول تعریف شد، قسمت دوم مجازات ها در مباحث جلوتر مطرح شده است. اما در قسمت سوم اقدامات تامینی و تربیتی: طبق ماده ۱ قانون اقدامات تأمینی

مصوب ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ :

اقدامات تأمینی عبارتند از تدابیری که دادگاه برای جلوگیری از تکرار جرم جنحه یا جنایت درباره مجرمین خطرناک اتخاذ می کند.مجرمین خطرناک کسانی هستند که سوابق و خصوصیات روحی و اخلاقی آنان و کیفیت ارتکاب و جرم ارتکابی آنان را در مظان ارتکاب جرم در آینده قرار دهد. اما این قانون به موجب قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ نسخ صریح شد. پس اولا اقدامات تأمینی در قانون جدید صرفا ناظر به اطفال و نوجوانان مرتکب جرم است ولذا به مجرمین بزرگسال تسری پیدا نمی کند و ثانیا حالت خطرناک لزوما برای اقدامات تامینی و تربیتی نیاز نیست.

مطالعه بیشتر