دانلود جزوه حقوق تجارت ۱ ویرایش سال ۹۹ با قابلیت سرچ

دانلود جزوه حقوق تجارت ۱ ویرایش سال ۹۹ با قابلیت سرچ
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه حقوق تجارت ۱ ویرایش سال ۹۹ با قابلیت سرچ

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه حقوق تجارت ۱ ویرایش سال ۹۹ با فرمت pdf در ۱۹۰ صفحه اسلایدوار حاوی نکات مهم و کلیدی با قابلیت سرچ و جستجو می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جزوه حقوق تجارت ۱ ویرایش سال ۹۹ با قابلیت سرچ

منابع

۱ . حقوق تجارت، کلیات، معاملات تجاری، تجار و سازماندهی فعالیت تجاری، دکتر ربیعا اسکینی، انتشارات سمت
۲ . حقوق تجارت، جلد اول، دکتر حسن ستوده تهرانی، نشر دادگستر
۳ . کتاب قانون تجارت، با آخرین اصلاحیه ها و الحاقات، از انتشارات معتبر مانند انتشارات روزنامه رسمی، مجد، بهنامی و …

بخشی از متن جزوه:

سرفصل مطالب

کلیات
• مفهوم تاجر و ضوابط تعیین آن
• اعمال تجاری
• تکالیف و الزامات قانونی تجار
• دفاتر تجاری

کلیات

• حقوق تجارت مجموعه قواعد و اصولی است که روابط حقوقی و معاملات بین تجار و امور تجارتی را تعریف و تنظیم می نماید.
• حقوق تجارت، زیر مجموعه حقوق خصوصی است. یعنی در زمره حقوقی است که روابط بین اشخاص را با یکدیگر تنظیم می کند. با این حال به دلیل دخالت روز افزون دولتها در امر تجارت و قانونگذاری های مستمر در این حوزه، نقش حقوق عمومی بسیار پر رنگ و غیر قابل اغماض است.تا پیش از تصویب قوانین تجاری، اصولاً تفاوتی میان معاملات تجاری و مدنی وجود نداشت و هر دو تحت شمول قواعد یکسان قرار داشتند.
• قانون تجارت فعلی ایران مصوب سال ۱۳۱۱ است. اما پیش از این قانون، قوانین دیگری نیز در حوزه تجارت تصویب شدند لیکن به دلیل برخی مشکلات از جمله مخالفت فقهای وقت هرگز موفق نبودند.
• در سال ۱۳۴۷ قانون دیگری با نام لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت، مخصوص شرکتهای سهامی به تصویب مجلس رسید. بنابراین در حال حاضر قانون تجارت از دو قانون اصلی یعنی قانون تجارت سال ۱۳۱۱ و لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب ۱۳۴۷ تشکیل شده است.

مطالعه بیشتر