دانلود جامع ترین جزوه حقوق تجارت ۲ شرکتهای تجاری دکتر ربیعا اسکینی

دانلود جامع ترین جزوه حقوق تجارت ۲ شرکتهای تجاری دکتر ربیعا اسکینی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه حقوق تجارت ۲ شرکتهای تجاری دکتر ربیعا اسکینی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین جزوه حقوق تجارت ۲ شرکتهای تجاری منبع : کتاب حقوق تجارت : شرکتهای تجاری دو جلدی، تالیف دکتر ربیعا اسکینی با فرمت pdf در ۵۰ صفحه حاوی نکات مهم و کلیدی می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود جامع ترین جزوه حقوق تجارت ۲ شرکتهای تجاری دکتر ربیعا اسکینی

بخشی از متن جزوه:

اهمیت شرکت های تجاری

امروزه بخش عظیمی از فعالیت های اقتصادی و بازرگانی را شرکت های تجاری بر عهده دارند . اشخاص به دلیل مزایای فراوانی که شرکت های تجاری دارند ترجیح می دهند در قالب این شرکت ها به فعالیت تجاری بپردازند .

از جمله مزایای تشکیل شرکت های تجاری موارد زیر است :

١- فراهم نمودن سرمایه بیشتر

٢- تجمع تخصصهای گوناگون

٣- محدودیت مسئولیت

به دلیل مزایایی که تشکیل شرکت تجاری و فعالیت در قالب آن د ارد امروزه دولتها نیز فعالیت اقتصادی خود را در قالب شرکت های تجاری انجام می دهند .

منابع قانونی

مهمترین قانون راجع به شرکت های تجاری قانون تجارت مصوب ١٣١١ است که اساس حقوق تجارت ایران را تشکیل می دهد و باب سوم این قانون از ماده ٢٠ تا ٢٢٢ به شرکت های تجاری اختصاص دارد .در سال ١٣۴٧ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به تصویب رسید که مواد آن جایگزین ماده ٢١ تا ٩٣ قانون تجارت گردید .

از دیگر مقررات مربوط به شرکت های تجاری قانون ثبت شرکت هاست که در سال ١٣١٠ به تصویب رسیده است و برخی از مواد آن در سال ١٣۶٢ اصلاح گردید .شرکت های تعاونی هر چند ابتدا تابع قانون تجارت بودند ولی بعدها مقررات خاص برای شرکت های تعاونی تصویب شد. اکنون این شرکت ها تابع قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب ١٣٧٠ می باشند.

انواع شرکت های تجاری

شرکت های تجاری را با توجه به میزان مسئولیت کسانی که در آن سرمایه گذاری نموده اند می توان به سه دسته تقسیم کرد :

١- شرکت های سرمایه

٢- شرکت های اشخاص

٣- شرکت های مختلط

مطالعه بیشتر