دانلود فایل پیاده سازی ارگونومی در محیط کار با فرمت ppt

دانلود فایل پیاده سازی ارگونومی در محیط کار با فرمت ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل پیاده سازی ارگونومی در محیط کار با فرمت ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل با کیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت درس مهندسی فاکتور های انسانی با موضوع : پیاده سازی ارگونومی در محیط کار با فرمت ppt در ۵۹ اسلاید قابل ویرایش می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت پیاده سازی ارگونومی در محیط کار :

محتوای اسلاید ۳

Office Ergonomics

اولین گام در پیاده سازی ارگونومی در محیط اداری، آنالیز کاری است که انجام می شود.آنالیز کامل، به یافتن علل دقیق مشکلات و بکار بستن راه حلهای مناسب کمک می کند.در اکثر موارد، مشکلات موجود به کمک کارکنان و منابع محلی قابل حل خواهد بود.

محتوای اسلاید ۴

آنالیز محیط کار

آنالیز محیط کار اولین گام در جهت حذف علل بالقوه اختلالات اسکلتی عضلانی است.

آنالیز شغل نشان می دهد که هر کارمند روزانه چه کارهایی انجام می دهد. این امر با شرح وظایف شغلی که الزامات را بیان می کند متفاوت است زیرا در آنالیز شغلی اطلاعاتی در باره نحوه انجام کار جمع آوری می‌شود.

لازم است کارمندان در آنالیز شغل دخیل باشند زیرا آنان بهترین منبع اطلاعات در مورد فعالیتهای  روزمره و مشکلات ناشی از آن هستند.

محتوای اسلاید ۱۰

طراحی اداره

چیدمان، اثاثیه و وسایل اداری باید جهت تعیین ریسکهای احتمالی اختلالات اسکلتی-عضلانی مورد بررسی قرار گیرند. برای مثال هنگام چیدن قفسه ها باید چیزهایی که بیشتر مورد استفاده هستند نزدیک تر قرارگیرند.

نظرخواهی از کارکنان قبل از ایجاد تغییرات یا خرید وسایل منجر به ایجاد محیطی کارآمدتر و کاهش ریسک خواهد گردید. چیدمان مبلمان اداری می تواند باندازه نوع آن با اهمیت باشد.

بدیهی است چیزهایی که بیشتر مورد استفاده هستند باید در محدوده دسترسی آسان قرارگیرند.

محتوای اسلاید ۳۷

صندلی ارگونومی

۱٫ صندلی باید قابلیت تنظیم داشته باشد، شاملِ:

ارتفاع نشیمن قابل تنظیم

ارتفاعِ پشتی قابل تنظیم

حرکت قابل تنظیم پشتی به جلو و عقب

حرکت قابل تنظیم نشیمن به جلو و عقب

قابلیت تنظیم باید طوری باشد که به راحتی در حالت نشسته انجام شود

مطالعه بیشتر