دانلود جزوه درس مهندسی فاکتورهای انسانی ویرایش جدید

دانلود جزوه درس مهندسی فاکتورهای انسانی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس مهندسی فاکتورهای انسانی ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس مهندسی فاکتورهای انسانی با فرمت pdf در ۴۰ صفحه ویرایش جدید می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه:

هدف کلی درس

در این درس شما بااصول ومبانی مهندسی فاکتور های انسانی اشنا خواهید شد.مباحثی مانند عوامل موثر بر قابلیت کاری اشنا خواهید شد.

در این درس یاد میگیرید که شرایط محیط کار ماشین وابزار رابا انسان منطبق کنید واسترس های ناشی از ان را به حداقل برسانید.

هم چنین در این درس یاد میگیرید که چگونه برنامه های ار گونومی در محیط کاررا پیاده کنید.

مراجع

ارگونومی کار- دکتر سید نصرالله مرعشی

مهندسی عوامل انسانی در صنعت و تولید- نویسنده: مارتین هلاندر- مترجم: دکتر علیرضا چوبینه

مهندسی فاکتورهای انسانی- مهندس سیدرضا امین

مهندسی فاکتورهای انسانی (ارگونومی) چیست؟

واژه یونانی، ارگو به معنی کار و نوموس به معنای قانون و قاعده ایجاد است.در امریکا مهندسی عوامل انسانی یا عوامل انسانی مترادف واژه ارگونومی دانسته شده است.در اروپا ارگونومی ریشه در فیزیولوژی کار، بیومکانیک و طراحی ایستگاه کار دارد.در حالیکه عوامل انسانی امریکاییان )که از فیزیولوژی تجربی سرچشمه گرفته است( بر عملکرد انسانی و طراحی سامانهها متمرکز است.

تاریخچه ارگونومی

از بدو پیدایش و خلقت بشر روی کره زمین ارگونومی نیز زاده شد.اواخر سده ۱۸۰۰ و اوایل ۱۹۰۰ میلادی، فرانک و لیلان گیلبرت، مطالعه کار و زمانسنجی به منظور مطالعه مهارتهای اجرایی و خستگی و طراحی محیطهای کار و وسایل معلولین شروع کردند.جنگ جهانی دوم نیاز به دانش ارگونومی و توجه به آن را افزایش داد. استفاده از رادارها و تجهیزات هواپیماها و دیگر تکنولوژیهای روز اثرات سوء بسیاری بر سلامتی افرادی که با آنها کار میکردند داشت.

مطالعه بیشتر