دانلود فایل تحقیق ارگونومی در محصول pdf

دانلود فایل تحقیق ارگونومی در محصول pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود فایل تحقیق ارگونومی در محصول pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل با کیفیت ترین و جامع ترین تحقیق درس مهندسی فاکتورهای انسانی با موضوع : ارگونومی در محصول با فرمت pdf در ۵۰ صفحه اسلایدوار می باشد. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن:

ارگونومی چیست؟

ارگونومی علمی است که رابطه ی متقابل انسان و ماشین، ابزار کار و محیط و همچنین رابطه ی متقابل بین فرآورده و کاربر را مورد مطالعه قرار می دهد و با توجه به خصوصیات و توانائی های انسان در پی بهینه کردن ا ین رابطه میباشد. هدف علم ارگونومی افزایش سطح ایمنی، آسایش و رفاه و در نهایت افزایش سطح بهره وری می باشد.

ارگونومی به دو شاخه ارگونومی کار و ارگونومی محصول طبقه بندی می شود:

ارگونومی کار یعنی راحتی درانجام دادن کارها به منظور بهره وری بیشتر و پیش گیری از صدمات بدنی.

ارگونومی محصول یعنی طراحی مطابق با ابعاد انسانی جامعه که استفاده کننده از آن محصول به منظور راحتی بیشتر و جلوگیری ازبیماری های جسمی و روانی ناشی از استفاده از آن محصول است.

اگر به محصولات و کالاهایی که در محیط زندگیتان وجود دارد خوب بنگرید، متوجه خواهید شد که بیشتر این محصولات در واقع برای کمک به انسان و راحت تر و سریع تر انجام دادن وظایف روزانه شان پدید آمده اند.

از آن جایی که در بیشتر موارد، این انسان است که از این وسایل و ابزار ها استفاده می کند بنابراین طراحان و مهندسین باید برای اطمینان یافتن از راحتی ،ایمنی،کارایی و سلامت استفاده از این کالاها حتماتوانایی ها ومحدودیت ها ی فیزیکی و بدنی انسان را در طراحی و ساخت وسایل در نظر بگیرند.

برای ارگونومی وسایل باید در نظر بگیریم که چه افرادی در حال استفاده از این وسایل می باشند؟؟

کودکان
جوانان
میانسالان
کهن سالان

مطالعه بیشتر