دانلود جزوه تربیت بدنی عمومی ویرایش جدید

دانلود جزوه تربیت بدنی عمومی ویرایش جدید
نوع فایل
pdf
حجم فایل
451kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه تربیت بدنی عمومی ویرایش جدید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل با کیفیت ترین و جامع ترین جزوه تربیت بدنی عمومی ویرایش جدید با فرمت pdf در ۳۴ صفحه می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست

فصل اول : اصول و مبانی تربیت بدن

فصل دوم : آثار ورزش و فعالیت بدنی بر دستگاه های مختلف بدن
فصل سوم :آمادگی جسمانی و حرکتی

فصل اول
اصول و مبانی تربیت بدنی

تربیت از ریشه رب و یرب گرفته شده به معنی:

پروردن، سرپرستی و رهبری کردن، رساندن به فرجام، نیکو کردن، به تعالی و کمال رساندن، ارزنده ساختن، از افراط و تفریط درآوردن، به اعتدال بردن، استوار و متین کردن.

تعریف تربیت:

افلاطون: تعلیم و تربیت عبارت است از کشف استعدادهای طبیعى و شکوفا ساختن آنها.

ارسطو: تعلیم و تربیت مجموعه اى از اعمال است که به وسیله خانواده یا دولت برای ایجاد فضایل اخلاقى و مدنى در افراد صورت مى گیرد.

بوعلی سینا: تعلیم و تربیت عبارت است از برنامه ریزى و فعالیت محاسبه شده در جهت رشد کودک، سلامت خانواده و تدبیر شؤون اجتماعى، براى وصول انسان به کمال دنیوی و سعادت جاویدان الهى.

پرورش عبارت است از فرایندى منظّم و مستمر که هدف آن هدایت رشد همه جانبه شخصیّت پرورش یابندگان در جهت کسب و درک معارف بشرى، هنجارهاى مورد پذیرش جامعه و همچنین کمک به شکوفا شدن استعدادهاى آنان است.

آنچه در تربیت مشخص است هدف دار بودن این عمل از جانب مربىّ است.یعنى مربى از روى قصد عملى را انجام مىدهد، تا متربّى را به کمال مشخّص و معینى برساند، این عمل تربیت نام دارد.

مطالعه بیشتر