دانلود جزوه درس روش تحقیق دانشگاه آزاد رشته حقوق

دانلود جزوه درس روش تحقیق دانشگاه آزاد رشته حقوق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
5,500 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس روش تحقیق دانشگاه آزاد رشته حقوق

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس روش تحقیق دانشگاه آزاد رشته حقوق ویرایش جدید با فرمت pdf آماده دانلود گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فصول جزوه:

فصل اول: کلیات تحقیق

فصل دوم: ادبیات تحقیق

فصل سوم: روش شناسی

قبل از پرداختن به اصول و مراحل یک تحقیق لازم است مفاهیمی که پایه و اساس هرنوع کنجکاوی و کاوش بشری به حساب می آیند تعریف شوند. در ادامه برخی از مفاهیم و اصطلاحات کلیدی تعریف شده سپس به اصول اولیه فلسفه روش شناسی پژوهش پرداخته می شود. همانطور که می دانیم هر پژوهش علمی در راه کسب شناخت مجهولات، نیل به حقیقت و دست یابی به اطلاعات مورد نیاز یا مورد قبول اجتماع و پاسخ به کنجکاوی های بشری و یا ارائه راهکاری جهت حل و فصل معضلات و مسائل اجتماعی اجرا می شود.

اما در مورد خود واژه علم توافق چندانی بین علما، فلاسفه، متفکران علوم طبیعی و انسانی وجود ندارد همواره از دیر باز بر سر واژه این که چه چیزی علم است و چیزی خارج از دایره علم قرار می گیرد و اصولاً تحقیق علمی چیست و چگونه می توان یک تحقیق علمی انجام داد و آیا اصولاً تحقیق علمی می تواند به حقیقتی مورد قبول و وفاق همگان دست یابد یا حقیقت امری دست نیافتنی؟مناقشه وجود داشته است.

تحقیق چیست؟

تحقیق در لغت به معنای درست و راست گردانیدن، بررسی و پیدا کردن، واقع چیزی را به دست آوردن به کنه مطلب رسیدن ویا جستجوی حقیقت، آورده شده است. اما همانطور که گفته شد دستیابی به حقیقت کامل و مطلق دشوار و چه بسا غیر ممکن است. بنابراین واژه پژوهش بجای واژه تحقیق مناسب تر می باشد.
اما در تعریف اصطلاحی تحقیق عبارت است از مجموعه فعالیتهایی منطقی، منظم،منسجم و هدفمند که در پی دستیابی به یکی یا ترکیبی از خواسته های زیر به صورت فردی یا گروهی صورت می گیرد:

– ارضای یک حس کنجکاوی معرفتی

– توصیف شرایط یا وضعیت برخی از پدیده ها

-جستجوی پاسخ و را ه حل برای یک مساله و مشکل واقعی

مطالعه بیشتر