دانلود جامع ترین اقدام پژوهی مشکل پرخاشگری دانش آموز پایه ششم

دانلود جامع ترین اقدام پژوهی مشکل پرخاشگری دانش آموز پایه ششم
نوع فایل
word
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین اقدام پژوهی مشکل پرخاشگری دانش آموز پایه ششم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جامع ترین اقدام پژوهی با عنوان: چگونه توانستیم مشکل پرخاشگری سینا دانش آموز پایه ی ششم را بهبود بخشیم ویرایش سال ۱۴۰۰ می باشد که با فرمت word در ۳۴ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین اقدام پژوهی مشکل پرخاشگری دانش آموز پایه ششم

در طول زمانی که از عمر تعلیم و تربیت مدرن می گذرد، رفته رفته بر دست اندرکاران علوم تربیتی محرز گشته است که تحقیقات دانشگاهی به تنهایی پاسخگوی مسائل و مشکلات عملی آموزش و پرورش نیستند. لذا این نقطه عطفی شد برای شروع نوعی دیگر از پژوهش که بتواند مسائل واقعی محیط کلاس درس و آموزش را حل و فصل کند این نوع تحقیق همان اقدام پژوهی است. در فرایند اقدام پژوهی، خود معلم همزمان محقق و مجری یافته های پژوهشی است.

دراین نوشته کوتاه سعی شده است مراحل اجرایی اقدام پژوهی مربوطه، به صورت موجز و مختصر بیان گردد. امید است که در راهنمایی همکاران علاقه مند به اقدام پژوهی، مفید واقع گردد.

در اجرای اقدام پژوهی، الگوهای گوناگونی وجود دارند، از جمله الگوی ۸ مرحله ای که ذیلاً معرفی می شود.

 مرحله اول:

پرسش خود را تعریف کنید:

  • مسأله مورد نظر چیست؟
  • چه پرسشی برای شما مطرح است؟
  • چه افرادی مطالعه برروی آنها انجام خواهد شد؟
  • کی و چه وقت این اتفاق رخ می دهد؟

 مرحله دوم:

وضعیت آموزش مورد تحقیق خود را توصیف کنید:

  • از ما می خواهند در این محیط آموزشی چه کاری انجام دهیم؟
  • تلاش خواهیم کرد در اینجا چه کاری انجام دهیم؟
  • زیر بنای فکری عمل فعلی ما چیست؟

مرحله سوم:

داده های لازم را برای ارزیابی وضعیت موجود، گردآوری کنید:(شواهد۱)

  • از نظر مشارکت کنندگان در این پژوهش در حال حاضر در این محیط آموزشی چه می گذرد؟
  • چه اطلاعاتی و با چه روش هایی می توانیم در باره این مسأله جمع آوری کنیم؟

 مرحله چهارم:

داده ها را بررسی کنید تا مطالب متناقص را پیدا کنید.

  • بین آن چه برای ما مطلوب است و آن چه در حال وقوع است، چه تفاوت ها و تناقص هایی وجود دارند؟

مرحله پنجم:

با ارائه و معرفی تغییرات عملی لازم ، تناقض ها را برطرف کنید:

  • با تفکر نقادانه و خلاقانه در باره تناقص ها، چه تغییری می توانیم به وجود آوریم؟

…..

مطالعه بیشتر