دانلود جزوه جرم شناسی

دانلود جزوه جرم شناسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
45kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه جرم شناسی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه جرم شناسی می باشد که با فرمت word در ۲۴ صفحه قابل ویرایش با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه جرم شناسی:

جرم رفتاری که در قانون برای ان مجازات پیش بینی کرده است.

در بزه دیده شناسی که سه عنصر جرم _بزه دیده و مجرم داریم.

مجازات نه تنها برای اصلاح و بازپروری است بلکه روح شیطانی در ان نفوذ کرده و مجازات نه تنها برای اصلاح و بازپروی است بلکه برای خروج روح شیطانی از شخص است.

_قبل انقلاب رفتار را به سه دسته خلاف و جنحه و جنایت تقسیم میکردند.

خلاف _جرم نیست مانند عبور از چراغ قرمز که جریمه میشوید و این پاسخ انظباطی است نه مجازات

+جنحه_جرایم معمولی مانند سرقت کلاهبرداری

_جنایت +جرایم بالادستی مانند قتل _اسیدپاشی که پاسخ ان شدید است

پاسخ جرم_مجازات+

درعلم جرمشناسی چند مقطع زمانی رابررسی میکنیم در حقوق کیفری محض از زمان وقوع جرم وارد میشویم.

اما جرم شناس به گذشته مجرم و بررسی عوامل اجتماعی میپردازد.

جرم_شناسی

یک رشته مطالعاتی است که در خصوص موضوع ،قلمرو ،اهداف و روش های خود و نیز در مورد فایده و کارایی اش در مبارزه علیه جرم شاهد بحث ها و نظرات گوناگونی بوده است.

درخصوص تاریخچه جرمشناسی باید گفت تفسیر عمل مجرمانه  به دوران باستان برمیگردد_اما صرفا یک سری نظریات فلسفی درباره خصوصیات جرم و به دور از تئوری های علمی بوده است و با اغاز نیمه دوم سده ی نوزدهم و همت سه نگرش پزشکی اجتماعی و حقوق و در پرتوی مجاهدت های نهضت تحققی تشریح علمی پدیده جنایی اغاز شد.

تاریخچه

+جرمشناسی ابتدا در ایتالیا و تحت عنوان انسان شناسی جنایی متولد شد و بعد از ان به ترتیب جامعه شناسی جنایی و روان شناسی جنایی به وجود امد و در اوایل قرن بیستم جرم شناسی از حقوق کیفری جدا شد و عنوان یک رشته مستقل در مقابل قرارداد….

مطالعه بیشتر