دانلود پاورپوینت چهار مکتب اصلی در تعلیم و تربیت

دانلود پاورپوینت چهار مکتب اصلی در تعلیم و تربیت
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت چهار مکتب اصلی در تعلیم و تربیت

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت چهار مکتب اصلی در تعلیم و تربیت می باشد که با فرمت ppt در ۵۰ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت چهار مکتب اصلی در تعلیم و تربیت:

مکتب ایده آلیسم

تعریف:

ایده آلیسم مأخوذ از کلمه ایده به زبان انگیسی می باشد.ایده در اصل کلمه ای یونانی است به معنی مجرد، ذهنی، تصویری و پنداری می باشد. ایده آلیسم ذهن و عقل را مقدم بر ماده و پدیده های طبیعی می داند و آنچه اصالت دارد ایده و پندارهاست و چیزهای طبیعی و مادی واقعی و اصیل نیستند.

نام های دیگر ایده آلیسم :

آرمان گرایی اصالت تصور ذهن گرایی پندار گرایی

فلاسفه معروف مکتب ایده آلیسم:

افلاطون، کانت، هگل، برادلی، فروبل

واقعیت از دیدگاه ایده آلیست ها :

طرفداران این نظریه واقعیت را فکری می دانند که در ذهن ماست نه دنیای فیزیکی و مادی. واقعیت فقط چیزی است که در ذهن وجود دارد، یعنی همان ذهن و فکر

انسان شناسی در مکتب ایده آلیسم:

انسان به مثابه بخشی از هستی، موجود معنوی است و ماهیت او را روح و ذهن او تشکیل می دهد. قدرت مهم انسان عقل و اراده اوست که این دو نیرو او را از سایر موجودات متمایز ساخته است.

ارزش شناسی در مکتب ایده آلیسم:

طرفداران برای خود ارزش اهمیت ویژه ای قایل هستند.. ارزش ها در ذات خود ابدى ، مطلق و تغییر ناپذیرند. آنچه که تغییر می کند و در جایی بد و در جایی خوب است ، ارزش ها نیست بلکه ارزش گذاری ها هستند. ارزش ها در این دیدگاه سلسله مراتب اند. به طور مثال: ارزشهای معنوی برتر از ارزشهای مادی هستند. ارزش غایی و پایدار برتر از ارزشهای گذرا هستند.

مطالعه بیشتر