دانلود جامع ترین جزوه درس جرم شناسی

دانلود جامع ترین جزوه درس جرم شناسی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه درس جرم شناسی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل باکیفیت ترین و جامع ترین و جدیدترین جزوه درس جرم شناسی دکتر عبدالرضا اصغری می باشد که با فرمت pdf در ۹۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن جزوه درس جرم شناسی :

منابع پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

– دانشنامه جرم شناسی، دکتر علی حسین نجفی اروندآبادی
– مبانی جرم شناسی، دکتر کی نیا سه جلد
– جرم شناسی نظری، گسن، مترجم دکتر کی نیا
– جرم شناسی کاربردی، گسن، مترجم دکتر کی نیا
– جرم شناسی، دکتر فرید محسنی
– نظریه های جرم شناسی، دکتر فرید محسنی
– بزه دیده و بزه دیده شناسی، کردعلیوند
– جرم شناسی، دکتر علی نجفی توانا

تاریخچه جرم شناسی

حقوق کیفری مدرن و جرم شناسی به لحاظ مکانی در ایتالیا متولد شد ( حقوق کیفری توسط آقای بکاریا با نگارش کتاب جرائم و مجازاتها متولد شد) به این علت که توسط دو دانشمند ایتالیایی به نامهای آقای گاروفالو و آقای لمبروز تأسیس گردیده است. آقای لمبرزو پدر جرم شناسی از لحاظ محتوا و آقای گاروفالو پدر جرم شناسی علمی از نظر عنوان و اسم هستند؛ یعنی اولین کسی که کتابی تحت عنوان جرم شناسی نوشت و اسم جرم شناسی را روی تألیف کردند….

شاخه های علوم جنایی

علوم جنایی به دو شاخه اصلی علوم جنایی حقوقی و تحلیلی تقسیم میشوند. حقوق جنائی تحلیلی در مقام نقد تحلیلی قوانین و با نگاه انتقادی به نظام عدالت کیفری نگاه میکند ولی علوم جنایی حقوقی در مقام درک و توجیه مقصود و ارادهی قانونگذار است. همیشه علوم جنایی تحلیلی تفسیری نگاه منفی به نظام کیفری و قوانین جزائی دارد؛ مثلا در مورد قانون قاچاق انسان، در حقوق جزا سعی در شناخت آن است که عنصر مادی و معنوی آن چیست ولی علوم جنائی تحلیلی تفسیری به دنبال اینست که قانون قاچاق انسان ضرورت دارد…

مطالعه بیشتر