دانلود جامع ترین جزوه اصول فقه بر اساس آموزه های دکتر شهبازی

دانلود جامع ترین جزوه اصول فقه بر اساس آموزه های دکتر شهبازی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه اصول فقه بر اساس آموزه های دکتر شهبازی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه اصول فقه بر اساس آموزه های دکتر محمد حسین شهبازی و کتاب اصول فقه ویرایش سی ام به بعد دکتر ابوالحسن محمدی به همراه نمونه سوالات تستی ادوارگذشته به همراه پاسخ می باشد که با فرمت pdf در ۱۱۹ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین جزوه اصول فقه بر اساس آموزه های دکتر محمد حسین شهبازی و کتاب اصول فقه ویرایش سی ام به بعد دکتر ابوالحسن محمدی به همراه نمونه سوالات تستی ادوارگذشته به همراه پاسخ برای داوطلبان آزمون های حقوقی وکالت، سردفتری اسناد رسمی و قضاوت است که میاحث مهم و کاربردی را مطرح نموده است.

بخشی از متن :

 تقدم علم فقه بر حقوق

قانون مدنى ایران که سرچشمه ی اصلى قوانین و مقررات مربوط به حقوق ایران است، خود تماما با استثنائات قابل اغماض مقتبس از فقه شیعه است و مواد آن بر اساس فقه امامیه تنظیم گردیده است. البته دامنه فقه گسترده تر از قانون مدنى و حقوق اجتماعى است؛

فقه، دانش به دست آوردن احکام شرعی اسلامی فرعی، با روش‌های معینی از منابع فقه است.

تعریف معروف:

فقه در اصطلاح عبارت است از:روشی که به‌وسیلهٔ آن احکام شرعی را از ادلهٔ تفصیلی به دست می‌آوریم. «دلایل تفصیلی» از نظر بیشتر علمای شیعه عبارتند از: قرآن، سنّت، اجماع و عقل.

احکام شرعی، دو دسته هستند:

احکام اصلی:

باورهایی که یک فرد مسلمان از طریق استدلال عقلی آن‌ها را بدست می‌آورد. این باورها را مسلمانان در دانش عقائد بررسی می‌کنند.

احکام فرعی:

بخش عمدهٔ آن نحوه انجام مناسک دینی و مناسبات اجتماعی است و بخش دیگر آن که احکام فقهی نام دارد به هر کاری یکی از پنج حکم فقهی را نسبت می‌دهد؛ که مسلمانان آن را در دانش فقه بررسی می‌کنند.

مطالعه بیشتر