دانلود جامع ترین جزوه جامعه شناسی شهری و روستایی pdf و word

دانلود جامع ترین جزوه جامعه شناسی شهری و روستایی pdf و word
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه جامعه شناسی شهری و روستایی pdf و word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه جامعه شناسی شهری و روستایی رشته مددکاری اجتماعی در ۴۰ صفحه با فرمت pdf و word در ۲۰ صفجه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جامع ترین جزوه جامعه شناسی شهری و روستایی:

  1. جامعه شناسی شهری را تعریف کنید.

جامعه شناسی شهری

جامعه شناسی شهری علم مطالعه کلیه مسائل اجتماعی شهر و شهرنشینی است و تجزیه و تحلیل شهر به عنوان یک واقعیت اجتماعی موضوع جامعه شهری است.

شهر: تجمع دائمی انبوه عظیمی از انسانها در فضایی معین است که به صورت یک مرکز زندگی اجتماعی بسیار پیچیده در آمده است پس از یک جنبه شهر انبوهی از افراد انسانی و فضایی را که در آن سکونت دارند شامل می شود  از جمعیت دیگر شهر عبارت است از یک سازمان اجتماعی پیچیده می باشد یعنی شهر تنها از تجمع افراد تشکیل نمی شوند بلکه مشتمل بر گروهای مختلفی مانند: خانواده ،طبقات اجتماعی، اصناف ،اتحادیه ها،انجمن ها ، کارگاه ها، کارخانه ها و غیره است.

  1. ملاک های تشخیص شناسایی شهر را نام ببرید.

ویژگی جمعیت شهری:

ملاک های تشخیص شناسایی شهر:

  1. ملاک جمعیت
  2. سیما و ظاهر شهر: (یعنی شهر نقشه نما شکل ساختمان ها نحوه خیابان کشی به عنوان شهر برخلاف روستا دارای نقشه منظمی بوده و دارای ساختمانهای بزرگ مجلل و خیابانهای وسیع است)
  3. تراکم جمعیت: (یعنی تعداد جمعیت در هر کیلومتر مربع)
  4. وجود ساختمان های اداری، سیاسی و خدماتی
  5. سبک زندگی: که طبعاً در زندگی شهری به سمت فرد گرایی سوق پیدا می کند، در حالی که در روستا خیلی فردگرایی حاکم نیست.
  6. نوع فعالیت اقتصادی: بر حسب این ملاک شهر جایی است که اکثر جمعیت آن به فعالیت غیر کشاورزی مشغول هستند و بیشتر در حوزه صنعت و خدمات اشتغال دارند….

مطالعه بیشتر