دانلود جامع ترین جزوه اقتصادسنجی پانل دیتا دکتر تیمور محمدی

دانلود جامع ترین جزوه اقتصادسنجی پانل دیتا دکتر تیمور محمدی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه اقتصادسنجی پانل دیتا دکتر تیمور محمدی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جامع ترین جزوه اقتصادسنجی پانل دیتا دکتر تیمور محمدی می باشد که با فرمت pdf در ۶۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است.امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جامع ترین جزوه اقتصادسنجی پانل دیتا دکتر تیمور محمدی

 این جزوه برای دانشجویان رشته‌های اقتصاد، حسابداری و مدیریت بسیار مفید و کاربردی است.

طی سال‌های اخیر با توجه به اهمیت یافتن داده‌های ترکیبی در مطالعات علوم اجتماعی (به ویژه اقتصاد) مطالعات مختلفی در این زمینه آغازه شده است و حجم عظیمی از مطالعات اقتصادی در حوزه بین الملل را به خود اختصاص داده است. این فایل راهنما به‌طور خاص برای کاربران غیر متخصص در اقتصادسنجی، اما آشنا با برخی از مفاهیم اساسی تحلیل داده‌های ترکیبی مناسب است.  مطالب این جزوه به ‌عنوان یک گام اولیه خوب برای ورود کاربران به قلمرو نرم افزار Eviews به‌شمار می‌آید.

اطلاعات آماری مورد استفاده در مباحث اقتصاد سنجی به سه دسته تقسیم می‌شود که عبارتند از:

الف-اطلاعات سری زمانی که مربوط به اندازه گیری یک متغیر در یک دوره از زمان است نظیر آمار حسابهای ملی

ب-اطلاعات مقطعی که مربوط به اندازه گیری یک متغیر در یک زمان معین برای واحدهای مختلف است. همانند آمار بودجه خانوار که در هر سال از خانوارهای نمونه مناطق مختلف کشور تهیه می‌شود.

ج-اطلاعات تلفیقی سری زمانی و مقطعی، بسیاری از مطالعات اخیر که در زمینه اقتصاد صورت گرفته از مجموعه دادهای تلفیقی استفاده کرده اند. روش پانل دیتا ترکیبی از داده های سری زمانی و مقطعی است در این گونه اطلاعات چندین بنگاه،  خانوار، کشور و … از لحاظ کمی‌ و کیفی در طول زمان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. در بسیاری از موارد، محقق می‌تواند از پانل‌دیتا برای مواردی که مسائل را نمی‌توان به صورت سری زمانی و یا مقطعی بررسی کرد استفاده کند. مثلا در بررسی‌های تابع تولید مسئله این است که بتوان تغییرات تکنولوژیکی را از صرفه‌های ناشی از مقیاس تفکیک کنیم.

مطالعه بیشتر