دانلود جزوه زیست شناسی پرتوی با فرمت word

دانلود جزوه زیست شناسی پرتوی با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه زیست شناسی پرتوی با فرمت word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه زیست شناسی پرتوی با فرمت word دکترحسام سپاسی تهرانی ویرایش جدید با قابلیت ویرایش و سرچ در ۵۴ صفحه می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه زیست شناسی پرتوی: فایل راهنما برای اساتید و دانشجویان

رادیوبیولوژی (یا زیست‌شناسی پرتوی) یک رشتهٔ میان رشته ای از علوم است که اثرات بیولوژیکی پرتوهای یونیزان و غیریونیزان از همه طیف‌های الکترومغناطیسی شامل : رادیواکتیویته (اشعه آلفا، اشعه بتا و اشعه گاما)، پرتوهای ایکس (پرتو ایکس)، اشعه ماورای بنفش، نور مرئی، ریز موج‌ها (مایکروویوها)، موج رادیویی، پرتوهای با فرکانس پائین (که در انتقال الکتریکی متناوب استفاده می‌شود)، پرتوهای اولتراسوند(مافوق صوت) حرارتی (گرما)، و روش‌های مرتبط با آن را مورد مطالعه قرار می‌دهد.این رشته زیر مجموعه از بیوفیزیک محسوب می‌شود.

واکنشهای بین میدانهای الکترومغناطیسی (EMF) و ارگانیسمها یا موجودات زنده می توانند در سطوح مختلف مورد مطالعه قرار بگیرند :

فیزیک‌های پرتوئی
شیمی پرتوئی
بیولوژی مولکولی و سلولی
ژنتیک مولکولی
مرگ سلول و آپوپتوز
عوامل اصلاح یا تغییر دوز
مکانیسم‌های حفاظت و ترمیم
پاسخ‌های بافتی به تابش
تطابق و سازش موجودات یا ارگانیسم‌های زنده با امواج رادیویی
بالا و پایین کردن سطح تابش الکترومغناطیسی و سلامتی
میزان خودجذبی مخصوص ارگانیسم‌ها
مسمومیت با اشعه (مسمومیت پرتوی)
انکولوژی تشعشع (پرتو درمانی در سرطان)

با وجود پیشرفت‌های شگرفی که تاکنون در زیست‌شناسی پرتوی شاهد بوده‌ایم، هنوز چالش‌های زیادی در جنبه‌های مختلف این علم وجود دارد و سؤالات بسیاری نیز هنوز بی‌پاسخ مانده‌اند. بنابراین مطالعۀ کتاب‌های معتبر در این خصوص و بحث و تبادل نظر در مورد آن‌ها، می‌تواند یکی از راه‌های رسیدن به پاسخ صحیح باشد.

دانش در زمینۀ زیست‌شناسی پرتوی بافت‌های سالم و توموری پیش‌نیاز اصلی پرتودرمانی محسوب می‌شود. به همین دلیل، در بیشتر کشورها مطالعۀ این مبحث برای گرفتن مدرک به عنوان متخصص پرتودرمانی الزامی است.

مطالعه بیشتر