دانلود کامل ترین جزوه اقتصاد سنجی پیشرفته دانشگاه تهران

دانلود کامل ترین جزوه اقتصاد سنجی پیشرفته دانشگاه تهران
نوع فایل
pdf
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود کامل ترین جزوه اقتصاد سنجی پیشرفته دانشگاه تهران

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود کامل ترین جزوه اقتصاد سنجی پیشرفته دانشگاه تهران با فرمت pdf در ۱۸۰ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فصول کامل ترین جزوه اقتصاد سنجی پیشرفته دانشگاه تهران:

فصل اول

مدل رگرسیون خطی کلاسیک چند متغیره

فصل دوم

تجزیه تغییرات متغیر وابسته

فصل سوم

تئوری مجانبی

فصل چهارم

معنی دار بودن ضرایب و فاصله اعتماد

….

اقتصادسنجی به‌عنوان شاخه‌ای از علم اقتصاد در بسیاری مطالعات تجربی برای انجام اموری همچون پیش‌بینی و کمک به سیاست‌گذاری بکار گرفته می‌شود. اهمیت روش‎های ‌اقتصاد سنجی به‌قدری است که برخی آنرا جزء لاینفک تحلیل‌های اقتصادی دانسته و بکارگیری آن در حوزه‌هایی همچون اقتصاد پولی، تجارت بین‌الملل و … را اجتناب‌ناپذیر می‎دانند.

از ویژگی‌های بارز این شاخه از علم اقتصاد (که امکان تجزیه و تحلیل‌های کمی را فراهم می‌سازد) تحولات سریع و شگرف آن در طول زمان بویژه طی دهه‌های گذشته است. اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می‌شود که در برخی موارد روش‌ها و شیوه‌های جدید، روش‌های قبلی را اصلاح، تکمیل و یا نقض می‌کند و از این‌روی عدم آشنایی با ابزارهای جدید این حوزه می‌تواند به تحلیل‌های گمراه‌کننده‌ای منتج شود. ویژگی دیگر اقتصادسنجی آن است که نه به‌عنوان ابزاری انتزاعی، بلکه به‌عنوان ابزاری کاربردی در علم اقتصاد شناخته می‌شود.

براین اساس آنچه در بکارگیری این ابزار حایز اهمیت است، علاوه بر شناسایی دقیق جنبه‌های نظری مربوط به روش‌های مختلف، توانایی تلفیق سازگار این ابزار کمی با نظریه‌های اقتصادی است. متناسب با ویژگی‌های بالا، عدم دسترسی به کتب کاربردی که جنبه‌های نظری روش-های اقتصادسنجی و نظریه‌های اقتصادی را بطور همزمان دربرداشته باشد، به‌عنوان یکی از خلاءهای مهم این حوزه به‌شمار می‌رود. به بیان ساده، همبستگی پایین بین محتویات کتابهای آموزشی با آنچه که محققان عملا در مطالعات کاربردی انجام می‌دهند، ضرورت برخورداری از مطالعات جامعی که دربردارنده هر دو مولفه باشد را آشکار می‌کند.

مطالعه بیشتر