دانلود جزوه آشنایی با مهارتهای پایه ژنتیک مولکولی pdf

دانلود جزوه آشنایی با مهارتهای پایه ژنتیک مولکولی pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه آشنایی با مهارتهای پایه ژنتیک مولکولی pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه آشنایی با مهارتهای پایه ژنتیک مولکولی می باشد که در قالب pdf در ۴۲ صفحه تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

این جزوه برای آن دسته از افرادی که نیاز دارند تا در آزمایشگاههای ژنتیک شروع به کار کنند بسیار مفید است. این جزوه خلاصه مختصر و مفیدی است که وقت شما را بیهوده نمیگیرد و با این که بسیار مختصر است ولی مهارتهای اصلی را در آزمایشگاه ژنتیک و راه های کار با PCR را به شما می آموزد

مباحثی چون :

استخراج DNA

سنتز CDNA

واکنش PCR

آلودگی های PCR

الکتروفورز

و ساخت بافر را به شما می آموزد:

بخشی از متن جزوه آشنایی با مهارتهای پایه ژنتیک مولکولی pdf:

۱) استخراج DNA :

نخستین گام در بررسی مولکولی ساختار ژنتیک سلول ها دسترسی به ماده ژنتیک می باشد. اصول استخراج ماده ژنتیک از سلول های مختلف (باکتری ها، سلول های گیاهی و سلول های جانوری) نسبتا یکسان است و تنها در برخی از جزئیات تفاوت هایی وجود دارد. استخراج اسید های نوکلئیک شامل دو مرحله تهیه عصاره سلولی و خالص سازی می باشد.

الف-تهیه عصاره سلولی

برای تهیه عصاره سلولی به تعداد زیادی سلول نیاز است. عموماً سلول ها با تکثیر در محیط کشت ویا مستقیماً از بافت ها مانند بافت خون تأمین می شوند. سپس باید دیواره و غشاء سلول ها از بین بروند تا محتویات آن ها آزاد شوند. برای تخریب دیواره یا غشاء سلولی، روش های فیزیکی و شیمیایی مختلفی به کار می رود. از روش های فیزیکی می توان به شوک اسمزی، سائیدن سلول های یخ زده و استفاده از امواج صوتی یا سونیکیشن اشاره کرد. در روش های شیمیایی از آنزیم ها و موادی که باعث تخریب دیواره و غشاء می شوند استفاده می شود.

برای مثال، برای شکستن دیواره باکتری ها از آنزیم لیزوزیم یا اتیلن دی آمین تتراستات (EDTA) یا مخلوطی از آن ها استفاده می شود. لیزوزیم با عمل آنزیمی خود باعث تجزیه پپتید و گلیکان دیواره سلولی می شود و EDTA که یک عامل شلات کننده است با حذف یون های فلزی مانند Ca2+ و Mg2+ که در استحکام دیواره نقش دارند، دیواره را سست می کند….

مطالعه بیشتر