دانلود جامع ترین جزوه درس جامعه شناسی حقوق دانشگاه آزاد

دانلود جامع ترین جزوه درس جامعه شناسی حقوق دانشگاه آزاد
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5mb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه درس جامعه شناسی حقوق دانشگاه آزاد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس جامعه شناسی حقوق دانشگاه آزاد ویرایش جدید می باشد که با فرمت pdf با قابلیت سرچ و جستجو تهیه و تدوین گردیده است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جامع ترین جزوه درس جامعه شناسی حقوق دانشگاه آزاد:

بشر موجودی مستقل و اجتماعی است و شواهد تاریخی نشان داده که از گذشته های دور تا کنون بشر به طور اجتماعی زندگی کرده و بخش عمده ای از زندگی خود را در گروه های اجتماعی سپری کرده است. گاهی ممکن است افراد از عضویت در گروهی مطلع نباشند اما نوع رفتار و عملکرد آن ها نشان می دهد که عضو آن گروه هستند. به عنوان مثال: غذا، پوشش، اعتقادات و ارزش هایمان تحت تأثیر عضویت ما در گروه ها است. مطالعه علمی زندگی گروهی انسان ها را جامعه شناسی می گویند.

تفاوتی که بین فلسفه اجتماعی و جامعه شناسی است به این شکل خواهد بود که فلسفه اجتماعی به ما می گوید مردم چگونه باید جامعه خود را سازماندهی کنند. به عبارت بهتر، فلسفه اجتماعی نظامی از ارزش ها است که به مردم نحوه کردار آن ها، رفتار و عملکردشان را در جامعه نشان می دهد. در مقابل، جامعه شناسی تلاش دارد نحوه زندگی و کنش گروه ها را به طور عملی توصیف کند. بنابراین جامعه شناس موظف است زندگی اجتماعی انسان ها را به طور علمی و عینی توصیف و تحلیل نماید….

اهداف مهم جامعه شناسی

علم جامعه شناسی سه هدف مهم را دنبال می کند:

۱- پیش بینی رفتار انسان ها. به طور مثال دولت ها می توانند با کمک جامعه شناس ها پیش بینی کنند که چه اوضاعی بر جامعه حاکم خواهد بود تا بتوانند بر اساس آن پیش بینی خدمات مناسبی را ارائه کنند.

۲- کنترل رفتار انسان ها. با شرایط گوناگون، رفتار خود را می توانیم سازگارتر نشان دهیم.

۳- جستجوی شیوه مناسب برای مواجه شدن با واقعیت های اجتماعی است که ناپایدار هستند.

منابع جامعه شناسی

منابع جامعه شناسی به سه گروه تقسیم می شود.
۱- عقل سلیم
۲- شهود
۳- تجربه

مطالعه بیشتر