دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی دکتر گلدوزیان

دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی دکتر گلدوزیان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
8,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی دکتر گلدوزیان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه حقوق جزای اختصاصی دکتر گلدوزیان می باشد که با فرمت pdf در ۷۲ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

این جزوه برگرفته از کتاب های حقوق جزای اختصاصی ۳ جلد دکتر میر محمد صادقی و حقوق جزای اختصاصی جرایم علیه اشخاص دکتر آقایی نیا و حقوق جزای اختصاصی دکتر ایرج گلدوزیان می باشد.

بخشی از متن جزوه حقوق جزای اختصاصی دکتر گلدوزیان :

حقوق جزای اختصاصی شعبه ای از حقوق جزای ماهوی است که شرایط حاکم بر تحقق هر جرم را بطور جداگانه مورد مطالعه قرار می دهد.

جرائم علیه تمامیت جسمانی افراد

عنصر قانونی: عنصر قانونی جرایم علیه تمامیت جسمانی (قتل، ضرب و جرح) و شرایط آن در بحث قصاص و دیات و موادی از قانون تعزیزات آمده است.

عنصر مادی:

– رفتار :

+ فعل یا ترک فعل

+ مباشرت یا تسبیب

+ عمل مادی یا غیر مادی

– شرایط حاکم بر تحقق جرم و اوضاع و احوال

– نتیجه (مطلق باشد یا مقید)

عنصر روانی: عمد، شبه عمد و خطای محض

عنصر مادی در جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص:

رفتار فیریکی: فعل یا ترک فعل: در اینکه قتل با فعل مثبت ارتکاب می یابد تردیدی نیست مثل چاقو زدن و خفه کردن و… اما در اینکه ترک فعل نیز می تواند عنصر مادی جرایم علیه تمامیت جسمانی اشخاص را تشکیل دهد ابهام وجود دارد. نمونه ای از ترک فعل که به این موضوع مربوط می شود در قانون خودداری از کمک به مصدومین و رفع مخاطرات جانی مصوب ۱۵۳۱ آمده است.

نکته:

قانون خودداری از کمک به مصدومین برای تعیین تکلیف اشخاصی غیر از کسانی که در وقوع خطر نقش داشته اند تصویب شده است.

مطالعه بیشتر