توضیحات فایل:
دانلود خلاصه کتاب اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری می باشد که با فرمت pdf در ۴۸ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
فهرست فصول خلاصه کتاب اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری:
فصل اول: گزارش و گزارش نویسی
فصل دوم: مرحله اول گزارش نویسی (برنامهریزی)
فصل سوم: مرحله دوم گزارش نویسی (ساختار گزارش)
فصل چهارم: مرحله سوم گزارش نویسی (نگارش)
فصل پنجم: مرحله چهارم گزارش نویسی (تجدید نظر)
فصل ششم: آراستن گزارش
فصل هفتم: استفاده از عناوین در گزارشها
فصل هشتم: نشانهگذاری و اهمیت آن در نگارش
فصل نهم: اقسام گزارش
فصل دهم: طبقهبندی گزارشها
فصل یازدهم: انواع گزارش بر حسب موضوع
فصل دوازدهم: خلاصه سازی
معرفی کتاب اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری
کتاب اصول گزارش نویسی و مکاتبات اداری به قلم سعید احمدی، نکاتی را در خصوص چگونگی گزارش نویسی و مکاتبات اداری در اختیار شما قرار میدهد که اجرای آن، شرایط رسیدن به اهداف پیشبینی شده و تسریع در امور اداری را فراهم میآورد.
یکی از روشهای برقراری ارتباط مؤثر داخلی و خارجی در ادارات و سازمانها این است که از گزارشنویسی و مکاتبات استفاده کنید. هر مدیریتی در هر سطحی که قرار داشته باشد برای آگاهی از جریان امور حیطه کاری و همچنین واکنشهای به موقع و منطقی، باید مرتباً گزارشها را دریافت و ارسال نماید.
در دریافت و ارسال این گزارشها و همچنین مکاتبات نتایج بازرسیها، میزان پیشرفت اجرای برنامهها و … است که پدیدههای مهم و حساسی که در محدوده سازمان و ادارات روی میدهد منعکس میگردد.
گزارش و نامهنگاری به عنوان یک حلقه ارتباطی میان کارکنان، کارشناسان، مجریان و مدیران هر سازمان و ادارهای محسوب میشود. لذا گزارشها تا حد زیادی بازتاب کیفیت کار و عملی را نشان میدهد که از آن خبر و گزارش میدهد. به علاوه میتواند نمایانگر شخصیت کسی باشد که آن را نگارش و تنظیم نموده است.