دانلود جامع ترین جزوه مهارتهای رفتاری و ارتباطی

دانلود جامع ترین جزوه مهارتهای رفتاری و ارتباطی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جامع ترین جزوه مهارتهای رفتاری و ارتباطی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه مهارتهای رفتاری و ارتباطی می باشد که با فرمت pdf در ۳۳ صفحه تهیه و تدوین گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه مهارتهای رفتاری و ارتباطی :

فهرست

۱٫ تعریف ارتباط
۲٫ اجزای فرایند ارتباط
۳٫ سطوح ارتباط
۴٫ اشکال ارتباط
۵٫ عوامل موثر در ارتباط
۶٫ برقراری ارتباط موثردر یک ارتباط درمانی
۷٫ موانع ارتباط
۸٫ فرایند پرستاری و ارتباط
۹٫ ثبت ارتباط
۱۰ . ارتباط کلامی معیوب
۱۱ . برقراری ارتباط با بیما

جزوه مهارتهای رفتاری و ارتباطی

ران با نیازهای ویژه
۱۲ . ارتباط پرستار با سایر اعضای تیم بهداشتی

اهداف

پس از پایان این دوره از فراگیران انتظار می رود:

-۱ ارتباط را تعریف نمایند.
-۲ اجزای فرآیند ارتباط را شرح دهند.
-۳ عوامل موثر در ارتباط را بیان نمایند.
-۴ اشکال ارتباط را نام ببرند.
-۵ عوامل موثر در ارتباط را بیان نمایند.
-۶ اجزای فرآیند ارتباط را بیان نمایند.
-۷ مراحل ارتباط پرستار با بیمار را توضیح دهند.
-۸ نحوه صحیح برقراری ارتباط با بیمار را شرح دهند.
-۹ موانع برقراری ارتباط با بیمار را نام ببرند.
-۱۰ روش صحیح مصاحبه با بیمار را شرح دهند .
-۱۱ با بیماران خود ارتباط صحیح درمانی برقرار نمایند.

مقدمه

در بین گروههای بهداشتی تنها گروهی که ارتباط مستقیم و طولانی با مددجو دارد گروه پرستاری می باشد . در علم پرستاری هم برقراری ارتباط بین پرستار و بیمار هسته اساسی را تشکیل می دهد. این ارتباط از نوع حرفه ای بوده و بر اساس اعتماد و احترام متقابل بیان شده است.

ارتباطی که بین پرستار و بیمار به وجود می آید به علت تشریک مساعی است که پرستار و بیمار در جهت ارتقای بالاترین سطح سلامت بیمار باهم برقرار می کنند. به منظور برقراری رابطه جهت کمک به بیمار، پرستار باید با مهارتهای ارتباطی که بدون آن ایجاد ارتباط غیر ممکن خواهد بود، آشنا باشد. و چون بیماران در گروههای مختلفی از نظر اعتقادی ، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دارند در نتیجه باید زبان مشترک و قابل تفهیم برای هر دو گروه ارائه دهنده خدمات (پرستار) و گیرنده خدمات ( بیمار) موجود باشد تا این ارتباط هر چه سریع تر انجام شود تا بتوان در مدت کوتاهی به بالاترین نتیجه قابل انتظارکه همان ارائه مراقبت استاندارد و رضایتمندی هر دو گروه می باشد دست یافت.

مطالعه بیشتر