دانلود جزوه درس اندیشه اسلامی ۲ ویرایش سال ۱۴۰۰

دانلود جزوه درس اندیشه اسلامی ۲ ویرایش سال ۱۴۰۰
نوع فایل
word
حجم فایل
160kb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس اندیشه اسلامی ۲ ویرایش سال ۱۴۰۰

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه درس اندیشه اسلامی ۲ ویرایش سال ۱۴۰۰ با فرمت word در ۴۷ صفحه با قابلیت سرچ و جستجو و فایل دیگری با فرمت pdf در ۸۳ صفحه اسلایدوار با قابلیت سرچ و جستجو می باشد.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

• مطالب این درس در چهار فصل تقدیم خواهد شد:

فصل اول : آشنایی با پیشینه دین

فصل دوم: آشنایی با دین یهودیت و مسیحیت

فصل سوم: آشنایی با تحولات رنسانس

فصل چهارم: آشنایی با نبوت، امامت و فتوحات

جزوه درس اندیشه اسلامی ۲ ویرایش سال ۱۴۰۰

فصل اول : آشنایی با پیشینه دین

واژه دین در لغت به معنای خضوع، خشوع ، اطاعت، تسلیم است.اما در معنای اصطلاحی دین به معنای نوعی سبک زندگی ( Life style ) به همراه اعتقاد به یک مفهوم مقدس است.
این سبک زندگی اگر توسط یک انسان توصیه شده باشد، آن دین انسانی خواهد بود و اگر این سبک زندگی توسط خداوند توصیه شده باشد، آن دین الهی خواهد بود! پس ممکن است برخی دین ها انسان ساز باشند و در برخی دین ها پیامبران الهی روش درست زندگی کردن را به انسان معرفی کنند!

از ادیان انسانی میتوان به بُودیسم ، هندوئیسم، کُنفوسیوس و شینتو اشاره کرد از ادیان الهی هم می توان به زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام اشاره کرد.

تذکر: البته ممکن است دینی الهی از طرف خداوند ایجاد شوند اما بعد از پیامبران، این دین توسط انسانها دچار انحراف و تحریف شود. لذا نام بردن از ادیان الهی به این معنا نیست که هر چه امروز در این ادیان وجود دارد از طرف خداوند توصیه شده است؛ بلکه به این معناست که این ادیان ریشه الهی داشته اند که ممکن است بعدها در برخی تعالیم دچار انحراف شده باشند!
دین مسیحیت با سه شاخه ( کاتولیک و ارتودوکس و پروتستان ) بیشترین پیرو را در جهان دارد.اسلام و هندوئیسم و بودیسم هم در رتبه های بعدی ادیان پرطرفدار هستند. دین یهودیت با اینکه از نظر تاریخی از مسیحیت و اسلام قدیمی تر است اما پیروان اندکی دارد.

مطالعه بیشتر