دانلود جزوه آموزش بانکداری الکترونیک pdf

دانلود جزوه آموزش بانکداری الکترونیک pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه آموزش بانکداری الکترونیک pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه آموزش بانکداری الکترونیک می باشد که با فرمت pdf در ۴۶ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه آموزش بانکداری الکترونیک pdf

بانک و بانکداری در گذر زمان:

در یونان باستان ثروتمندان جواهرات ، مازاد پولهای فلزی که عموماً از فلزات گرانبها ساخته شده بود و سایر اشیاء قیمتی خویش را به منظور حفاظت از دستبرد سارقان، با پرداخت کارمزدی به صورت امانت به معابد می سپردند و معابد بخشی از پولهای فلزی را برای مدت معینی در قبال دریافت کارمزدی به افراد نیازمند قرض می دادند.

کلیسای رومیان نیز در قرون وسطا مانند معابد عمل می کرد اما فیلیپ چهارم شاه فرانسه، به نقش بانکی کلیساها خاتمه داد.

تحول بانکداری را باید از ایتالیای قرن دوازدهم میلادی جستجو نمود و در این تحول خانواده لومباردها نقش بسیاری داشتند. پس از لمباردها می توان از زرگرهای لندن یاد کرد.پس از بحران مالی ۱۶۷۳ در دوره چارلز دوم احساس نیاز به بانک در محافل بازرگانی و سیاسی، منجر به تاسیس بانک انگلستان در سال ۱۶۹۴ شد. پس از آن کشور های نظیر هلند، سوئد و آلمان نیز به تاسیس بانکها و موسسات مالی متعددی پرداختند.

بانک شاهی ایران به عنوان اولین بانک ایران بشمار میآید که در سال ۱۸۸۹ با فرمان سلطنتی ملکه ویکتوریای تغییر (BBME) بریتانیا و به امتیاز دولت ایران تاًسیس گردید. این بانک سالها بعد به بانک بریتانیایی خاورمیانه نام داد و امروزه به نام بانک اچاسبیسی خاورمیانه شناخته میشود.

سیر تحویل فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری

فناوری اطلاعات در بانکها طی دوره های چهارگانه به تکامل رسیده است، هر یک از دوره ها بر جنبه متفاوت از کار دلالت دارند، در هر دوره توسعه فناوری اطلاعات باعث شده است که کامپیوتر و نرم افزار تا حدی جایگزین انسان و کاغذ شده است. هر دوره از تکامل ، به مدیران سیستم بانکی این امکان را داده است که اوقات تلف شده را در شرایط کار رقابتی به حداقل برسانند و در گسترده بالاتری به ارائه خدمات بپردازند.

این دوره های چهار گانه عبارتند از:

دوره اول:

اتوماسیون پشت باجه

دوره دوم:

اتوماسیون پشت باجه

دوره سوم :

متصل کردن مشتریان به حسابهایشان

دوره چهارم:

یکپارچه سازی سیستمها و مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکهای…

مطالعه بیشتر