دانلود جزوه درس استعدادیابی و استعدادپروری در ورزش

دانلود جزوه درس استعدادیابی و استعدادپروری در ورزش
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس استعدادیابی و استعدادپروری در ورزش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه و اسلایدهای درس استعدادیابی و استعدادپروری در ورزش دانشگاه جامع علمی کاربردی با فرمت pdf در ۳۲ صفحه اسلایدوار در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه درس استعداد یابی و استعداد پروری در ورزش

امروزه در تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، استعدادیابی و استعدادپروری به دو موضوع مورد توجه و مهم تبدیل شده است و از چالش‌های اصلی در حوزه ورزش به‌حساب می‌آید، زیرا راه رسیدن به قله افتخارات ورزشی از همین مسیر می‌گذرد. همچنین پیشرفت از سطوح ابتدایی تا نخبه‌شدن در ورزش، راه بسیار دراز و پرپیچ‌ و خمی است که نیاز به استعدادیابی دقیق و اصولی دارد.

به‌طور کلی‌، استعدادیابی فرایندی است که از طریق آن، کودکان و نوجوانان ارزیابی می‌شوند و به شرکت در رشته‌ های مناسب، که امید موفقیت بیشتری از آن‌ها می‌رود، ترغیب و تشویق خواهند شد. ارزیابی‌های مذکور از طریق برخی آزمون‌ها و معیارهای استاندارد انجام می‌پذیرد. ضمناً در تکمیل اهداف استعدادیابی و استعدادگزینی و جهت توسعه پتانسیل افراد گزینش شده، می‌توان با کمک مربیان مجرب، تمرینات زمان‌بندی شده، مسابقات منظم، امکانات و ایجاد انگیزش، سبب توسعه و پرورش هر چه بیشتر استعدادها شد که این موضوع «استعداد پروری» نامیده می‌شود.​

طبق شواهد موجود برای یافتن ورزشکاران با استعداد، به‌ویژه در محیط مدارس کشور، روش‌های استعدادیابی در ورزش با حداکثر سرعت مورد استفاده قرار نگرفته است. هنوز مربیان و معلمان تربیت‌بدنی بسیاری وجود دارند که از روش‌های استعدادیابی در ورزش به اندازه کافی آگاه نیستند. فقدان درک و تسلط بر روش کاوش استعدادهای ورزشی باعث می‌شود که مربیان یا معلمان تربیت‌بدنی توجه کمتری به استعدادهای ورزشی دانش‌ آموزان خود نشان دهند. این شرایط باعث تأخیر در پرورش ورزشکاران موفق در کشور و در نتیجه ضعف در فرایند استعدادپروری می‌شود.

مطالعه بیشتر