کتاب سقلمه ریچارد تیلر pdf

کتاب سقلمه ریچارد تیلر pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
15mb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

توضیحات فایل:

کتاب سقلمه ریچارد تیلر pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل بخشی از کتاب سقلمه اثر ریچارد تیلر ترجمه انجمن علمی دانشگاه شهید بهشتی با فرمت pdf در ۱۲۵ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

معرفی کتاب سقلمه

با گسترش علم، فناوری و امکانات زندگی، انتخاب‌های مردم در هر زمینه‌ای روز به روز بیشتر شده است. گستره‌ای که در بعضی موارد به‌جای راحتی و آسایش، به دغدغه‌ی فکری برای انتخاب تبدیل می‌شود. این دغدغه سیاست‌مداران را در تصمیمات کلان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اداره‌ی جامعه درگیر کرده است. همچنین باعث سردرگمی مردم در انتخاب‌ها و تصمیم‌گیری‌های روزمره‌شان شده است. تیلر و سانستین در کتاب سقلمه با شرح نظریه‌ی اقتصادِ رفتاری، تصمیم‌گیری درست را برای دولت‌مردان و مردم عادی قابل دسترس کرده‌اند.

کتاب سقلمه درباره‌ی چیست؟

سقلمه با مقدمه‌ای درباره‌ی نظریه‌ی معماری انتخاب شروع می‌شود. مولفان در مثال‌های مختلف، این نظریه را مطرح می‌کنند و معتقدند دولت نباید انتخاب‌های مردم را محدود کند، بلکه دولت‌ها باید ‌به‌واسطه‌ی سیاست‌گذاری‌های درست،‌ شرایطی فراهم کنند که مردم بتوانند تصمیمات درست را اتخاذ کنند.

کتاب با چهار بخش اصلی ادامه پیدا می‌کند.

بخش اول با نام «انسان‌ها و ایکان‌ها»، شرح مفصلی از تفاوت‌های میان انسان و ایکان است. منظور از ایکان، موجوداتی شبیه به ربات است که با عقلانیت مطلق و ذهنی منطقی تصمیماتی بر پایه‌ی مبانی اقتصادی می‌گیرند تا مطلوب‌ترین نتیجه را دریافت کنند.  همچنین سمت و سوی ذهنی افراد که باعث می‌شود تصمیم‌گیری‌های اشتباه و نادرست بگیرند، شرح داده می‌شود. در انتهای این بخش مفهوم کلی معماری انتخاب و تفاوت شیوه‌ی استفاده از آن به‌وسیله‌ی ایکان و انسان بیان می‌شود.

تیلر و سانستین در بخش دوم «یک فرضیه و دو پندار نادرست» و سوم عنوان «معماری انتخاب در عمل» به صورت جزئی و موردی به نقد تصمیمات انسان در هزینه کردن و انتخاب‌های اشتباهی که آنی و نسنجیده گرفته می‌شوند، می‌پردازند.

در این بخش‌ها ضمن تحلیل رفتار و دانش عمومی انسان‌ها، راه‌کارهایی برای بهبود شرایط جامعه و اخذ تصمیات کاربردی‌تر ارائه می‌شود.محتوای اصلی فصل چهارم درباره‌ی آزادی انسان در تصمیم‌گیری، بالا بردنش دانش عمومی و بازبینی حق و سطح اختیارات مردم در انتخاب کردن است.

مطالعه بیشتر