دانلود جزوه درس انقلاب اسلامی ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانلود جزوه درس انقلاب اسلامی ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
565kb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه درس انقلاب اسلامی ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین جزوه درس انقلاب اسلامی ایران دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با فرمت pdf در ۲۶ صفحه (قابل سرچ و جستجو) مناسب آمادگی قبل از آزمون تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه درس انقلاب اسلامی ایران دانشگاه علمی کاربردی:

فصل اول :

۱) انقلاب از نظر واژگانی به معنای تغییر، تحول، برگشتگی و تبدیل و از نظر سیاسی به معنای اقدام عده ای برای براندازی و ایجاد حکومتی جدید است.

۲) هانا آرنت، از نظریه پردازان انقلاب درباره پیشینه تاریخی اصطلاح انقلاب چنین می گوید: کلمه انقلاب در اصل از مصطلاحات اخترشناسی است که به واسطه اثر بزرگ کپرنیک در علوم طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار شد.

۳) در سده ۱۱ واژه انقلاب برای نخستین بار به صورت یکی از اصطلاحات سیاسی به کار رفت؛ در معنای دیگر سیاسی، انقلاب درباره انتقال از عصر کشاورزی به دوره صنعتی به کار می رود.

۴) شهید مطهری انقلاب را اینگونه تعریف می کند: انقلاب عبارتست از طغیان و عصیانی که مردم علیه نظام حاکم موجود برای ایجاد وضع و نظمی مطلوب انجام می دهند. پس ریشه های انقلاب دو چیز است: یکی نارضایتی و خشم از وضع موجود و دیگر آرمان یک وضع مطلوب.

۵) خصوصیات انقلاب ها عبارتند از:

انقلاب در روند خود باید مراحل مختلفی را بگذراند:

براندازی

انتقال و جابجایی قدرت

پاک سازی مهره های اصلی حکومت قبلی

تثبیت نظام جدید، سازندگی و تحقق آرمان های انقلاب

۶) یکی از ابعاد مهم در معرفی انقلاب ها، بُعد ارزشی و مطلوبیت آرمان هاست.

۷)گونه های مختلف انقلاب عبارتند از:

۱- انقلاب های سیاسی: که با تغییر ساختار سیاسی، بدون تغییر ساختارهای اجتماعی همراه است.
۲- انقلاب های اجتماعی: عباتست از تغییر سریع و اساسی در ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی یک جامعه که با حرکت و قیام عمومی مردم همراه است.

مطالعه بیشتر