دانلود جزوه حقوق بازرگانی دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانلود جزوه حقوق بازرگانی دانشگاه جامع علمی کاربردی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه حقوق بازرگانی دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین جزوه حقوق بازرگانی رشته: کاردانی حرفه ای حسابداری واحدهای تولیدی و صنعتی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد که با فرمت pdf در ۴۶ صفحه مناسب آمادگی قبل از آزمون تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست جزوه حقوق بازرگانی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

بخش اول)مقدمه……. ۳
بخش دوم)تاجر………… ۶
بخش سوم)دفاتر تجارتی…………… ۱۰
بخش چهارم)تجار حقوقی……………. ۱۴
بخش پنجم)شرکتهای سهامی…………………….. ۱۷
بخش ششم)شرکت با مسئولیت محدود………………. ۲۸
بخش هفتم)شرکت تضامنی………………………. ۳۰
بخش هشتم)شرکت نسبی…………………………. ۳۲
بخش نهم)شرکتهای مختلط………… ۳۳
بخش دهم)شرکتهای تعاونی………………….. ۳۵
بخش یازدهم)اسناد تجاری………………….. ۳۶
بخش دوازدهم)قراردادهای تجاری…………. ۴۲
منابع….. ۴۶

بخش اول)مقدمه

نظام طبیعت و مشیت الهی به این صورت است که تمام مواد مورد نیاز بشر در همه جا بطوریکسان وجود ندارد.

بعضی مواد ومحصولات در بعضی مناطق،باتوجه به شرایط جغرافیایی،آب و هوا ،منابع زیرزمینی و امکانات صنعتی بیشتر و در بعضی مناطق دیگر کمتر یافت می شود.
اگر مواد و محصولات صنعتی و کشاورزی در همه جای دنیا به طور مساوی وجود ندارد ولی نیاز بشر به این مواد ومحصولات در تمام دنیا بطور مشابه وجود دارد. در نتیجه عدم تساوی در تقسیم مواد از یک طرف و وجود نیاز مشابه همه مردم به کالاها ومحصولاتی که همه جا به وفور وجود ندارد موجب شده است که سیستم مبادله کالا و مواد ، به منظور استفاده و رفع نیاز همه مردم از همه چیز ، برقرار شود.

بطور مثال کشورهایی که نفت دارند ، اما محصولات کشاورزی و صنعتی ندارند ، نفت خود را به کشورهایی که نفت ندارند صادر و در عوض محصولات کشاورزی و صنعتی وارد می کنند.
مبادله کالاهای مورد نیاز افراد در شرایط و اوضاع و احوالی انجام می شود که برحسب مورد زمان و مکان لازم است تحت قواعد و مقررات خاصی در آیدتا ضمن راحت نمودن روابط مربوط به مبادله کالا، از تضییع حقوق افراد و تجاوز به آن جلوگیری بعمل آید.

مطالعه بیشتر