دانلود کامل ترین پاورپوینت مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی

دانلود کامل ترین پاورپوینت مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
313kb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

کامل ترین پاورپوینت مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین پاورپوینت مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی می باشد که با فرمت ppt در ۶۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن کامل ترین پاورپوینت مبانی کامپیوتر و برنامه نویسی:

مقدمه

کامپیوتر ماشینی برای انجام محاسبات

žالکترونیکی است و از قطعات الکترونیکی مثل مدارات مجتمع، ترانزیستور، مقاومت و… تشکیل شده است.

žدستورات و داده‌ها را می‌پذیرد و دستورات را با سرعت و دقت زیاد بر روی داده‌ها اجرا می‌کند.

žدارای حافظه است و دستورات و داده‌ها را ذخیره می‌کند.

žمی‌تواند نتایج محاسبات را به انسان تحویل دهد.

پیشینه و آینده کامپیوترها

žکامپیوترهای نسل اول : این کامپیوترها که در اوایل دهه ۱۳۳۰ شمسی ساخته شدند از لامپ خلاء بعنوان جزو اصلی خود استفاده می‌کردند که در نتیجه حجم بسیار بالایی داشته و انرژی بالایی را نیز مصرف می نمودند. انیاک  Eniac یکی از کامپیوترهای معروف این دوره بود.

žکامپیوترهای نسل دوم : که در سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ ابداع گردیدند. ویژگی مهم آنها استفاده از ترانزیستور بجای لامپ خلاء بود که باعث کاهش اندازه کامپیوترها گردید.

žکامپیوترهای نسل سوم : این کامپیوترها در اواخر دهه‌ی ۱۳۴۰ با ابداع مدارات مجتمع IC که صدها ترانزیستور را در یک فضای کوچک جای می داد، ایجاد شدند. ابداع مدارات مجتمع باعث بالا رفتن سرعت و کاهش بیشتر حجم کامپیوترها گردید.

žنسل چهارم کامپیوترها : در اواسط دهه ۱۳۵۰ با ابداع مدارات مجتمع با فشردگی بالا، حجم کامپیوترها بازهم کاهش یافت و پای آنها را به کاربردهای خانگی و اداری باز کرد.

žنسل پنجم کامپیوترها: یا نسل کامپیوترهای هوشمند که قادر به انجام اعمالی همانند استنتاج و استدلال مانند انسانها باشند. این نسل هنوز تا رسیدن به وضعیت ایده آل راه درازی دارد.

مطالعه بیشتر