جزوه درس جنبش های اسلامی معاصر با فرمت word

جزوه درس جنبش های اسلامی معاصر با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
73kb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

جزوه درس جنبش های اسلامی معاصر با فرمت word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین جزوه درس جنبش های اسلامی معاصر می باشد که با فرمت word در ۲۰ صفحه تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمامیند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه درس جنبش های اسلامی معاصر با فرمت word

بعد از الغا خلافت عثمانی و تقسیم شدن این خلافت به ده ها کشور کوچک و بزرگ و گرفتار شدن مسلمانان در دست حاکمان مستبد و قدرت های استعماری , تلاش های فکری و عملی فراوانی برای خروج از این بحران و احیای گذشته با شکوه اسلامی در میان مسلمانان آغاز شد .

در طی ده ها سال مبارزه مسلمانان برای تغییر شرایط موجود , دو روند اصلی به موازات هم پیگیری می شدند :

۱ – تلاش برای تاسیس ساختارهای سیاسی مبتنی بر اسلام

۲ – تلاش برای تاسیس ساختارهای سیاسی مبتنی بر غرب که مهمترین آن دموکراسی بود .

دانلود جزوه درس جنبش های اسلامی معاصر با فرمت word

برخی از این جنبشهای اسلامی مانند انقلاب اسلامی ایران , هر دو روند را با هم پیگیری میکرد . یعنی هم بدنبال ایجاد نظامی بود که هم مبتنی بر آموزه های اسلامی باشد و هم ساختارها و نهاد های دموکراسی را ایجاد کند .

در این درس با سه الگو از جنبش های اسلامی معاصر روبرو هستیم :

۱ – الگوی تصاحب قدرت : که نمونه آن بدست گیری حکومت در دو کشور ایران و سودان است . به عنوان نمونه در ایران یک انقلاب مردمی , توانست یک رژیم اقتدارگرای غرب را نابود کند و در سودان نیز یک جنبش در قالب حزب در دولت مشارکت میکند.

۲ – الگوی مشارکت در قدرت : نظیر جماعت اسلامی پاکستان و جنبش اسلامی جوانان مالزی . این گروه ها توانستند با حکومت مستقر در اداره جامعه به شراکت و توافق برسند

۳ – الگوی سرکوب جنبش توسط رژیم مستقر است مانند : اخوان المسلمین در مصر یا جبهه نجات اسلامی در الجزایر

مطالعه بیشتر