دانلود پاورپوینت جامع کتاب اندیشه اسلامی ۲ سبحانی و رضایی

دانلود پاورپوینت جامع کتاب اندیشه اسلامی ۲ سبحانی و رضایی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
8mb
نویسنده
8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت جامع کتاب اندیشه اسلامی ۲ سبحانی و رضایی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و بسیار حرفه ای کتاب اندیشه اسلامی ۲ سبحانی و رضایی در ۱۱۶ اسلاید قابل ویرایش می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فصول پاورپوینت جامع کتاب اندیشه اسلامی ۲ سبحانی و رضایی

  • فصل اول : پیشینه دین و پیامبری
  • فصل دوم : اهداف ، ابعاد و قلمرو دین
  • فصل سوم : شناخت اسلام
  • فصل چهارم امامت و ولایت
  • فصل پنجم:مرجعیت و ولایت

پاورپوینت جامع کتاب اندیشه اسلامی ۲

پیشینه دین در تاریخ

با توجه به نیاز انسان به دین و ضرورت الهی بودن آن، همان‌گونه که در مباحث بعد خواهد آمد، می‌توان گفت که تاریخ دین حق – که همان دین اسلام می‌باشد – هم‌زمان با پیدایش انسان بوده است. هنگامی‌که تنها حضرت آدم و حوا می‌زیستند، حضرت آدم پیامبر الهی بود و پیام‌های الهی بر وی نازل می‌شد. البته دین ایشان بسیار ساده و مشتمل بر کلیاتی چند بوده است؛ ازجمله یکتاپرستی، باور به معاد و زندگی ابدی، اعتقاد به بعثت پیامبران از سوی خدا برای هدایت بشر و تعدادی از قواعد اخلاقی و احکام عملی.

فطری بودن دین

دین امری فطری است؛ بدین معنا که دین مجموعه اعتقادات و اعمالی است که فطرت و ساختار وجودی آدمی آن را اقتضا می‌کند و در پرورش استعدادهای آدمی مؤثر است. بی‌شک توحید، نبوت و معاد به عنوان عناصر اصلی دین، اقتضای وجود آدمی است.

پاورپوینت جامع کتاب اندیشه اسلامی ۲

معرفت و گرایش به خدا در نهاد آدمی سرشته شده و از آن جدایی‌ناپذیر است. میل به جاودانه زیستن و میل به راحتی مطلق که در عالم آخرت میسر است، نیز میلی فطری می‌باشد. این در حالی است که کلیات تعالیم و دستورهای دینی ازجمله عبادات و پرستش خداوند و یا فرمان‌هایی برای تنظیم روابط اجتماعی، مطابق با فطرت و ساختار وجود آدمی است و ازاین‌روست که هرکس از فطرت خود فاصله نگرفته، با کمال میل به آن گردن می‌نهد. بنابراین فطری بودن دین، یعنی مطابق بودن محتوای دین با ساختار وجودی انسان.

مطالعه بیشتر