دانلود جزوه بوم شناسی سیمای سرزمین دکتر آلیانی

دانلود جزوه بوم شناسی سیمای سرزمین دکتر آلیانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
7mb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه بوم شناسی سیمای سرزمین دکتر آلیانی

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه بوم شناسی سیمای سرزمین دکتر آلیانی می باشد که با فرمت pdf در ۱۰۲ صفحه اسلایدوار تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه رنگی بوم شناسی سیمای سرزمین دکتر آلیانی

اصطلاح اکولوژی سیمای سرزمین اولین بار به وسیله کارل ترول، (جغرافیدان آلمانی) زمانی که در شرق آفریقا مسائل و مشکلات کاربری اراضی را مطالعه می کرد، در سال ۱۹۳۸ مطرح شد و این علم در اروپا توسعه پیدا کرد. روابط فیزیکی و زیستی را که منجر به ایجاد واحدهای فضایی گوناگون در یک منطقه می شود، تعریف کرد.

جزوه جامع بوم شناسی سیمای سرزمین دکتر آلیانی

اکولوژی عبارت است از مطالعه کنش متقابل موجود زنده با هم و محیط اطراف.

سیمای سرزمین در علوم محیط زیست، منطقه ای است با کیلومتر ها پهنا که مجموعه ای از اکوسیستم ها از قبیل جنگل، مرتع، اراضی کشاورزی، رود، دریاچه، اراضی انسان ساز و … را در بر می گیرد. یک سیمای سرزمین ممکن است شامل تمامی و یا برخی از این اکوسیستم ها باشد.

اکولوژی سیمای سرزمین علم مطالعه الگوهای سیمای سرزمین و ارتباطات متقابل بین اکوسیستم هاست و اینکه این الگو ها و ارتباطات متقابل چگونه در طی زمان تغییر می کنند. به عنوان مثال اراضی مرتعی در طول زمان تبدیل به کشتزارها شده و جنگل ها به مرور جای خود را به شهرها میدهند …

بهنرین جزوه بوم شناسی سیمای سرزمین 

علم اکولوژی

پژوهش های مربوط به اکولوژی در دو بخش کاملا مجزا ولی مکمل یکدیگر، انجام می گیرد:

الف) مطالعه ی خصوصیات محیط پیرامون موجودات زنده

ب) مطالعه ی واکنش موجودات زنده نسبت به عوامل محیطی مثل تغییرات در جمعیت که شامل نسبت زاد و ولد، نسبت مرگ و میر، هرمهای سنّی و یا مطالعات رفتاری موجودات زنده می باشد.

دانلود جزوه بوم شناسی سیمای سرزمین 

تقسیمات اکولوژی از نظر مطالعه

۱ – اکولوژی انفرادی  Autecology :

۲ – اکولوژی جمعی Synecology :

مطالعه بیشتر