دانلود جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش با فرمت pdf

دانلود جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش با فرمت pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4mb
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,600 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش با فرمت pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کامل ترین جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش می باشد که با فرمت pdf در ۵۶ صفحه اسلایدوار به زبان فارسی و لاتین تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش

بومشناسی یا اکولوژی: شناخت محل زندگی و روابطی که بین موجود با محیط و روابطی که بین موجود با موجودات دیگر برقرار است ⇐ علم شناخت روابط است ⇐ در اکولوژی، همه چیز به همه چیز ربط دارد.

واژه اکولوژی (Ecology) یا بو مشناسی برای اولین بار در نیمه های قرن نوزدهم استفاده شد.

• ارنست هگل در سال ۱۸۶۹ کلمه اکولوژی (Ecology) را برای اولین بار بدین صورت تعریف کرد: روابط کلی موجود بین حیوانات و محیط آلی و غیرآلی آن.

چنانچه بوم شناسی را بررسی بوم سازگان ها بدانیم این سازگان های طبیعی را می توان از ۳ دیدگاه کلی : توصیفی ، کارکردی و فرگشتی ( تکاملی ) مورد پژووهش و کنژد وکژاو قرار داد.

جزوه و اسلایدهای بوم شناسی حیات وحش

• این سه رویکرد سطح بندی دارند و رابطه ی مستقیم با هم دارند

• در رویکرد توصیفی، که به نوعی شالودهی سایر رویکردها هم هست، به شرح آنچه که هست میپردازیم.

به عبارتی در سوال ۱ ، فقط میخواهیم بدانیم چه چیزی داریم؟ مثلاً در اکوسیستمهای ایران چه چیزی داریم؟ چند فرد و چند جمعیت داریم؟ اینکه چرا داریم و چگونه داریم، مطرح نیست

• است که ابتدا به شرح رویش های گیاهی جهان به مانند جنگل های برگه ریز منطقه معتدله ، جنگل های منژاط پربژاران اسژتوا ، » تاریخ طبیعی « دیدگاه نخست در واقع همان علفزارها و مراتع و توندرا پرداخته و سپس به شناخت گیاهان و جانوران و روابط موجود در هر یک از این بوم سازگان ها می پردازد.

• برای توصیف می توان راه چونی ( کیفی ) و چندی ( کمی ) در پیش گرفت . بوم شناسی آماری و بوم شناسی ریاضی در برخورد چندی برای توصیف سازگان های طبیعی پیشرفت بسیار یافته اند.

مطالعه بیشتر