دانلود پاورپوینت تدوین برنامه درسی Curriculum Development

دانلود پاورپوینت تدوین برنامه درسی Curriculum Development
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت تدوین برنامه درسی Curriculum Development

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت تدوین برنامه درسی Curriculum Development می باشد که با فرمت ppt در ۴۲ اسلاید بسیار مفید و ارزنده تهیه و تدوین گردیده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت تدوین برنامه درسی، متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

تعریف برنامه ریزی آموزشی Educational planning

  • برنامه ریزی عبارت است از طرح تدابیری که بتوان به نحو احسن از منابع موجود برای نیل به اهداف مطلوب استفاده کرد. (پور ظهیر؛ ۱۳۷۱، ص۲۶)
  • برنامه ریزی به فراگردی مداوم ، حساب شده و منطقی ، جهت دارو دورنگر، به منظور هدایت و ارشاد فعالیتهای جمعی برای رسیدن به اهداف مطلوب اطلاق می شود. ( فیوضات، ۱۳۷۳).
  • پس برنامه ریزی آموزشی را می توان «سازمان دهی یا اصلاح فعالیتها، تجهیز منابع و امکانات آموزشی برای تحقق بهتر اهداف آموزشی » تعریف نمود. (یارمحمدیان، ۱۳۷۷)

تعریف برنامه ریزی درسی Curriculum Planning

  • به سازمان دهی یک سلسله فعالیتهای یاددهی، یادگیری، به منظور ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار یادگیرندگان و ارزشیابی میزان تحقق این تغییرات برنامه ریزی درسی اطلاق می شود. ( اسراری، ۱۳۶۸)
  • پیش بینی و تهیه فرصتهای یادگیری برای جمعیتی مشخص به منظور نیل به آرمان های اهداف آموزشی که غالباً در مدرسه انجام می گیرد، برنامه ریزی درسی گفته می شود. ( پورظهیر، ۱۳۷۰)
  • برنامه ریزی درسی شامل سازمان دهی فعالیتها و تجارب یادگیری و ارزشیابی آنها می باشد و هدف آن ایجاد تغییرات مطلوب و محور آن فراگیر است. ( یارمحمدیان، ۱۳۷۷)

دانلود پاورپوینت تدوین برنامه درسی

ضرورت تدوین برنامه درسی

تدوین برنامه درسی به دلایل زیر شایسته تامل و دقت علمی است:

-بهبود فرایند آموزش و به طور کلی کیفیت آموزش

-ارائه نقشه ای برای مربی جهت شرح دوره برنامه درسی

-حصول اطمینان از تطابق آموزش با دوره درسی

-جلوگیری از مشکلات احتمالی فرا روی برنامه درسی

مطالعه بیشتر