دانلود جزوه نمونه سوالات تشریحی مبانی برنامه ریزی درسی با فرمت word

دانلود جزوه نمونه سوالات تشریحی مبانی برنامه ریزی درسی با فرمت word
نوع فایل
word
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود جزوه نمونه سوالات تشریحی مبانی برنامه ریزی درسی با فرمت word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه نمونه سوالات تشریحی مبانی برنامه ریزی درسی با فرمت word در ۲۱ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن جزوه نمونه سوالات تشریحی مبانی برنامه ریزی درسی:

سوال : ویژگی های تدریس موثر را بنویسید ؟

 قبل از پاسخ به این سوال بهتر است مقدمه ای گفته شود تا ابتدا با تدریس آشنا شده و سپس به ویزگی های موثر آن بپردازیم.

قرآن کریم در شش آیه، از کتاب آسمانی ،به عنوان کتابی که تدریس و آموزش داده می شود ، یاد کرده است ازجمله می فرماید:

کونو اربانیین بما کنتم تعلمون الکتاب و بما کنتم تدرسون ” (آل عمران /۷۹)

یعنی (حضرت عیسی (ع) می فرماید) شما به سبب آن که کتاب آسمانی را آموزش می دهید و بین خود تدریس می نمایید، ربانی باشید.

دستیابی به اهداف آموزشی ،زمانی امکان پذیر است که منابع انسانی دانا،متخصص و با انگیزش کافی، با در اختیار داشتن منابع لازم، هدایت و رهبری کلاس را به عهده بگیرد .معلمان در کلاس باید از فن رهبری در به کارگیری روش های صحیح در تحقیق اهداف آموزشی آگاه باشند تا استفاده از روش ها و فنون صحیح و مناسب نتایجی مطلوبی را عاید کنند…

ستادی که در کلاس های گروهی مدرسه و دانشگاه تدریس می کند برای اینکه تدریس اثربخشی داشته باشد باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

۱- آمادگی کامل

۲- داشتن طرح درس

۳- استفاده از شیوه های مناسب تدریس

۴- مشارکت دانش آموزان در فرایند یادگیری

۵- نظارت مداوم بر کلاس

۶- تسلط بر مطالب تدریس

۷- استفاده بهینه از وقت

۸- استفاده از رسانه های کمک آموزشی

۹- به کار گرفتن حواس و مهارتها و توانایی های مختلف یادگیرنده گان

۱۰- تناسب با شرایط و امکانات محیط و حداکثر استفاده از آن

۱۱- تناسب با رشد شخصیت و بهداشت روانی یادگیرندگان

۱۲- کاربردهای ارزشیابی تحصیلی، یادگیری و ارزیابی آن

۱۳- توانایی جذب دانش آموز

۱۴- پرورش مهارتهای فکری

۱۵- آموزش روش تهیه گزارش خلاقانه

سوال : استراتژی های سازگاری های ایجاد علاقه در دانش آموزان برای همراهی معلم در کلاس درس کدامند ؟

 تمام موارد گفته شده در زیر می تواند به فالیت دانش اموزان در مدرسه با ایجاد یک محیط دوستانه و پر نشاط همرا به اعتماد به نفس و یادگیری موثر کمک کند.

تحسین سزاوار دانش آموز

مارلند ۱۹۷۵ توصیه می کند که معلمان موقعیت هایی ترتیب دهند که بتوانند مکررا اما به جا از تحسین استفاده کنند و در رابطه با استفاده از تحسین و انتقاد از رهنمود های ساده ای پیروی کنند . تحسین با توجه به تاثیر آن بر عزت نفس و خود انگاره باید علنی باشد . گاهی باید والدین و بزرگسالان علاقمند دیگر نیز از آن باخبر شوند . در مقابل ، انتقاد ، باز هم به دلیل تاثیر آن بر عزت نفس و خود انگاره ، باید غیر علنی باشد.

مطالعه بیشتر