دانلود پاورپوینت نقش رنگ و مفاهیم آن در طول معماری ایرانی در ۳۳ اسلاید

دانلود پاورپوینت نقش رنگ و مفاهیم آن در طول معماری ایرانی در ۳۳ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
13mb
نویسنده
دسته بندی
8,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت نقش رنگ و مفاهیم آن در طول معماری ایرانی در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین تحقیق درس معماری اسلامی ۲ پاورپوینت نقش رنگ و مفاهیم آن در طول معماری ایرانی در ۳۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن پاورپوینت نقش رنگ و مفاهیم آن در طول معماری ایرانی:

چکیده:

از آغاز پیدایش انسان، همواره رنگ دارای ارزش بوده و در هنر اسلامی نشان از علم معنا دارد، که با فرهنگ و عواطف بشر پیوند ناگسستنی دارد. رنگ ها بخش ضروری و اصلی هنر ایرانی، از جمله معماری می باشند. فرض در نظر گرفته شده این است که در پس هر رنگ رمز و رازی نهفته است و هر کدام معنی و مفهوم ویژه ای دارند. در معماری اسلامی هیچ رنگی بی دلیل در بنایی بکار برده نشده و هر رنگ جایگاه خود را دارد.

مقدمه:

در ایران باستان از خداوند به منزله روشنی بیکران و از رنگ به عنوان دختر نور شده است.

هم چنین رنگ ها نشانگر نیروهای خیر و شر بودند.

بررسی و درک مفهوم و جایگاه رنگ در معماری اسلامی و ما را تا شناخت زیبای عرفانی و معنوی آن رهنمون می سازد.

ترکیبات رنگی می تواند نشان دهنده ی قسمت اعظم نحوه ی تفکر و احساس و عمل شخص باشد که سرشت درونی اش در رنگ هایش انعکاس می یابد.

پاورپوینت با عنوان نقش رنگ و مفاهیم آن در طول معماری ایرانی

رنگ و معماری:

رنگ ها نیروها و انرژی های درخشنده ای هستند که روی ما اثر مثبت و منفی خواهند داشت.

رنگ دومین عنصر ذاتی هنر است که قبل از آنکه نموداری تزئینی باشد از هویت و حقیقت سخن میگوید. در سنت اسلامی، اساساً رنگ از دیدگاه مابعدالطبیعی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این از دوران تاریخی صدر اسلام تاکنون ، رنگها عاملی برای بیان هویت اقوام و ملیتها، بوده از جمله:

  • سپاه جامگان
  • سرخ جامگان
  • سفید جامگان
  • قزلباش ها در زمان صفویه

مطالعه بیشتر