دانلود پاورپوینت ولادت عبدالعظیم حسنی پایه هدیه ششم ابتدایی در ۱۳ اسلاید

دانلود پاورپوینت ولادت عبدالعظیم حسنی پایه هدیه ششم ابتدایی در ۱۳ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت ولادت عبدالعظیم حسنی پایه هدیه ششم ابتدایی در ۱۳ اسلاید

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت ولادت عبدالعظیم حسنی پایه هدیه ششم ابتدایی در ۱۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

مقدمه:

بنا به روایتی، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در چهارم ربیع الثانی سال ۱۷۳ق متولّد شد. ایشان یکی از چهره های شاخص اصحاب ائمه (ع) می باشد که در شمار اصحاب امام رضا تا امام هادی(ع) بوده و مورد توجه فراوان ایشان قرار گرفته است. حضرت عبدالعظیم در شهر مدینه به دنیا آمد. ایشان فردی پرهیزگار و اندیشمند بود و از ائمه اطهار(ع) به طور مستقیم نقل حدیث کرده است و از اکابر محدثین و اعاظم علما و زُهّاد و عُبّاد بود که نسب پاک وی با پنج واسطه به امام حسن مجتبی علیه السلام می رسد: ابوالقاسم عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن حسن بن علی بن ابی طالب (ع).

اهمیّت زیارت حضرت‏ عبدالعظیم علیه‏ السلام

زیارت از شیوه‏ های مهمّ زنده نگه‏ داشتن نام و یاد و خاطره پاکان و صالحان است که همواره در فرهنگ اسلامی بر آن تاکید شده است. تشویق‏ های بسیاری در مجموعه روایات نسبت به زیارت مرقد رسول اکرم صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله‏ و سلم و زیارت سیدالشهداء علیه‏ السلام و ائمه اطهار و امام‏زادگان به چشم می‏خورد که این کار علاوه بر آثار تربیتی برکات معنوی فراوانی در پی دارد. از جمله کسانی که در روایات نسبت به زیارت او سفارش شده است، حضرت عبدالعظیم علیه‏ السلام است که از این سفارش تا حدودی عظمت شخصیت و جایگاه والای او در نزد اهل‏بیت علیهم‏ السلام معلوم می‏گردد. حتی در ضمن یکی از روایت‏ های حضرت هادی علیه‏ السلام آمده است که فرمودند: «هرکس قبر اباالقاسم در ری (با شروط آن) زیارت کند، خداوند پاداش او را بهشت قرار می‏دهد».

نمونه هایی از روایات عبدالعظیم حسنی(ع):

۱- اصول کافی

۲- محاسن برقی

۳- کامل الزیارات

۴- من لایحضره الفقیه

۵- الاختصاص

۶- علل الشرایع

۷- عیون اخبار الرضا علیه السلام

۸- امالی شیخ طوسی (ره)

مطالعه بیشتر