دانلود پاورپوینت جامع توسعه سیاسی در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت جامع توسعه سیاسی در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
117kb
نویسنده
دسته بندی
6,600 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت جامع توسعه سیاسی در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت توسعه سیاسی می باشد که با فرمت ppt در ۱۲ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست و عناوین پاورپوینت جامع توسعه سیاسی:

مقدمه

توسعه سیاسی

نظرات برخی از دانشمندان در باب توسعه سیاسی

حکمرانی

شاخص های توسعه سیاسی

شرایط توسعه سیاسی

موانع توسعه سیاسی

فرهنگ سیاسی

گفتار پایانی

بخشی از متن پاورپوینت توسعه سیاسی:

مقدمه

توسعه سیاسی مفهومی است که در پی تحوالت پس از جنگ جهانی دوم با استقلال کشورهای تحت استعمار از یک سو و نیز تهدیدات نظامهای سوسیالیستی بلوک شرق برای جهان سرمایه داری غربی در خلال جنگ سرد از سوی دیگر، توسط جامعه شناسان و نظریه پردازان غربی، و به ویژه نظریه پردازان آمریکایی، به منظور ارائه راه حلی برای کشورهای تازه استقلال یافته وعقب مانده به منظور تغییر و دگرگونی مطرح گردید.

پاورپوینت جامع توسعه سیاسی

توسعه سیاسی

  • واژه توسعه سیاسی از دوکلمه توسعه وسیاست تشکیل شده است. درابتدا تعریفی ازتوسعه و سیاست خواهیم داشت.
  • توسعه:
  • بهبود، رشد و گسترش همه شرایط و جنبه های مادی و معنوی زندگی اجتماعی را گویند.ازطرفی گسترش ظرفیت نظام اجتماعی برای برآوردن احتیاجات محسوس یک جامعه، امنیت ملی، آزادی فردی، مشارکت سیاسی، برابری اجتماعی، رشد اقتصادی، صلح و موازنه محیط زیست، مجموعه ای ازاین احتیاجات است. که ازتعاریف توسعه محسوب می شود.

پاورپوینت جامع توسعه سیاسی

  • سیاست: درباب سیاست تعاریف مختلفی ارائه شده است. یکی ازاین تعاریف عبارت است از؛ تدابیری که حکومت به منظور اداره امورکشوراتخاذ می کند. این تدابیربه دوجزء تقسیم می شود: سیاست داخلی و سیاست خارجی. مناسبات بین طبقات و بین ملت ها درداخل یک کشور، جزئی ازسیاست داخلی، و روابط بین دولت ها درعرصه جهانی، جزئی ازسیاست خارجی شمرده می شود.سیاست هم علم است و هم هنر علم است؛ زیرا باید قوانین و قواعد و ساختار و تاریخ آن را فراگرفت…

مطالعه بیشتر