دانلود پاورپوینت در مورد جوایز کیفیت در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش

دانلود پاورپوینت در مورد جوایز کیفیت در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
7,700 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت در مورد جوایز کیفیت در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود پاورپوینت در مورد جوایز کیفیت در ۳۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

تعریف جوایز کیفیت

جوایز کیفیت ، جوایز و پاداشهایی هستند که براساس برخی از جنبه‌های کیفی عملکرد یک سازمان اهدا می‌گردند.جنبه‌هایی که در حالت عادی یک سازمان مسؤلیت زیادی در قبال آنها ندارد .

معیارهای جوایز کیفیت همان عوامل اصلی مدیریت کیفیت جامع (TQM-Total Quality management )  هستند و موفقیت یا عدم موفقیت سازمانها در اجرای نظام‌های مدیریت کیفیت جامع به این عوامل و کیفیت پرداختن به آنها ارتباط پیدا می‌کند .

گستردگی جوایز کیفیت

طبق تحقیقات بعمل آمده بیش از ۱۲۰ جایزه کیفیت، بهره‌وری و برتری جویی یا تعالی سازمانی در سطح جهان وجود دارد و ۶۴ کشور دنیا دارای جوایز کیفیت، بهره‌وری، برتری‌جویی یا تعالی سازمانی هستند.این جوایزتنها محدود به کشورهای پیشرفته نمی‌شود، بلکه کشورهای در حال توسعه‌ای همچون موریتانی، فیلیپین، سریلانکا، ویتنام، آفریقای‌جنوبی، امارات‌متحده، ایران، فیجی ، برزیل،پرو و … نیز از سالها پیش صاحب مدلهای جایزه کیفیت هستند.

مهمترین جوایز کیفیت

سه فقره از مهمترین جوایز کیفیت که قبل از سایر جوایز بوجود آمده‌اند به شرح زیر می‌باشند :

جایزه دمینگ (Deming Price-DP)

جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج آمریکا (Malcom Bald ridge  National Quality Award-MBNQA)

جایزه کیفیت اروپا (European Quality Awards-EQA)

تاریخچه جوایز کیفیت دمینگ و مالکوم بالدریج

۱۹۵۱ : در این سال به خاطر قدردانی و تشکر از دانشمند برجسته آمریکایی آقای دکتر ادوارد دمینگ، اتحادیه دانشمندان و مهندسین ژاپن  (Japan Union of scientist and engineer-juse)  جایزه دمینگ را برقرار کرد.

۱۹۸۷ : در این سال در سنای آمریکا به یاد دبیرکل بازرگانی آمریکا که در یک سانحه رانندگی فوت کرد، جایزه مالکوم بالدریج برقرار شد که پاسخی آمریکایی به جایزه پر پرستیژ دمینگ بود.

مطالعه بیشتر